سرمای هوا ماندگار است / از سه‌شنبه منتظر بارش‌های جدید باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی طی روز سه‌شنبه، از کاهش محسوس دما خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی امروز در بعضی نقاط غرب و شمال غرب، بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی افزود: دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش برف، باران و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خواهد داشت و به‌تدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد؛ طی امروز در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۳- درجه و حداکثر دمای ۵ درجه سانتی‌گراد و طی دوشنبه، قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش باد و گاهی وزش باد شدید و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز همدان با کمینه ۷- درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مراکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۹ و کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه ۴- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 725379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.