دور جدید حملات هوایی گسترده آمریکا و انگلیس به یمن + فیلم

برخی منابع خبری از دور تازه حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به چند استان یمن از جمله پایتخت این کشور خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منابع نزدیک به یمن از حمله جدید آمریکا و انگلیس به این کشور خبر داده‌اند.

شبکه المیادین در خبری فوری از پروازهای جنگنده‌های این دو کشور در آسمان صنعاء و شنیده شدن هم‌زمان صدای چندین انفجار پشت سر هم در پایتخت یمن گزارش داده است.

خبرنگار المیادین در یمن می‌گوید که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در دور جدید تجاوز خود مجموعه‌ای از اهداف را در جنوب و شرق شهر صنعاء هدف گرفته‌اند.

خبرگزاری سباء اما می‌گوید که آمریکا و انگلیس علاوه بر صنعاء، به اهدافی در استان‌های ذمار، البیضا و حجه نیز حمله کرده‌اند.

این گزارش افزود: حملات هوایی آمریکا و انگلیس مناطق عطان و النهدین را در جنوب و همچنین منطقه الحفا در شمال شرق صنعا پایتخت را هدف قرار داده است.

طبق گزارش خبرنگار شبکه المیادین در یمن، آمریکا و انگلیس تا کنون بیش از ۲۲ حمله در صنعاء و ۱۱ حمله به مناطق مختلف در تعز انجام داده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که اهدافی در شهر ساحلی الحدیده با سه حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیس مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا این حملات را تأیید کرده و مدعی شده است که آمریکا و انگلیس در حال حمله به اهدافی مرتبط با ایران در داخل یمن هستند.

شبکه سی‌ان‌ان درباره این حملات به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: آمریکا با مشارکت انگلیس بیش از ۳۵ هدف را در ۱۳ نقطه جداگانه یمن هدف حملات خود قرار داده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات شامل مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح مورد استفاده نیروهای مسلح یمن برای هدف قرار دادن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ بود.

به گفته مقامات آمریکایی این حملات با استفاده از جنگنده‌های ناو هواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» که در منطقه مستقر است انجام شده است و دور تازه‌ای از حملات آمریکا به تلافی کشته شدن سربازان این کشور در اردن است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده و آن را رد یا تأیید نکرده است.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌اند. آمریکا پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داد و حملات به خاک این کشور را آغاز کرد.

«علی القحوم»، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن در واکنش به این حملات اظهار کرد: حملات آمریکا و انگلیس یک جنگ علنی است و آن‌ها باید منتظر ضربات و پاسخ‌های یمن باشند؛ بهای حمایت از غزه را هرچقدر که باشد، پرداخت می‌کنیم و تا روز پیروزی متوقف نمی‌شویم.

کد خبر 725349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.