رکورد ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۵۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی‌سابقه در پرورش مرغ گوشتی در استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سید محمدرضا سیدحسینی در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: به منظور تأمین گوشت مرغ مورد نیاز بازار با همت پرورش دهندگان مرغ از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۴۵۹ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان انجام شده و این یک رکورد بی‌سابقه در پرورش مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با این میزان جوجه‌ریزی افزون بر ۳۳ هزار و ۸۱۵ تن گوشت مرغ در استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به استمرار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان، میزان جوجه‌ریزی دی ماه امسال را دو میلیون و ۶۰۷ هزار و ۳۳۵ قطعه اعلام و تصریح کرد: این میزان جوجه‌ریزی ماهیانه نیز یک رکورد تاریخی برای مرغداری‌های سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ضریب خودکفایی استان به گوشت مرغ و تخم‌مرغ، در حال حاضر ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای با ظرفیت جوجه‌ریزی ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید هستند.

کد خبر 725254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.