جزئیات اکران فیلم‌های فجر چهل‌ودوم در اصفهان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در سینماهای فلسطین، سپاهان و ساحل اکران می‌شود که اگر تعداد فیلم‌ها افزایش یافت یک سانس به زمان آن اضافه خواهد شد و اکران‌ها از ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمهدی سیدین‌نیا بعد از ظهر امروز_شنبه چهاردهم بهمن_ در نشست خبری چهاردهمین نشست خبری جشنواره فیلم فجر استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره‌های خوب کشور به حساب می‌آید که اتفاقات خوبی را در کشور رقم زده است.

وی ادامه داد: در کشور کمتر جشنواره‌ای را داریم که به این میزان تداوم داشته باشد و افراد حاضر باشند برای آن هزینه کنند، شاهدیم که این روند رقابتی خوب در راستای جریان‌سازی فیلم سینما است چراکه برخی از جشنواره‌ها به ویژه جشنواره‌های استانی در طی مدتی برگزار و بعد متوقف می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر جزو معتبرترین جشنواره‌ها و مایه افتخار سینما کشور است، به جهت اینکه اصول یک جشنواره را در طول سال‌های گذشته رعایت کرده است، در همین راستا شخصی که فیلمش به این جشنواره راه پیدا کند، سودای سیمرغ و جایزه بگیرد خود فرد و فیلم وی به عنوان بهترین‌ها خواهد بود.

سیدین‌نیا گفت: ابتدا این جشنواره فقط در تهران اکران می‌شد اما با پیگیری‌های انجام شده، این چهاردهمین دوره است که فیلم‌های فجر به استان‌ها ارسال می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال از ۲۲ فیلم (بخش سودای سیمرغ) منتخب ۱۶ مورد آن به طور قطعی در سینماهای اصفهان اکران خواهد شد؛ اما در تلاش هستیم با مذاکراتی شش فیلم دیگر را هم به اصفهان بیاوریم تا مردم از همه فیلم‌ها بهره ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: فیلم‌های جشنواره فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه در سینماهای فلسطین، سپاهان و ساحل اکران می‌شود که اگر تعداد فیلم‌ها افزایش یافت یک سانس به زمان آن اضافه خواهد شد و اکران‌ها از ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

سیدین‌نیا با اشاره به اکران فیلم‌های بخش نگاه نو افزود: ۱۲ فیلم از بخش نگاه نو که جزو سودای سیمرغ نیست به جشنواره اضافه شده تا جمعاً بتوانیم ۳۳ فیلم را در اصفهان برای اکران داشته باشیم.

وی گفت: یک بخشی از سینما فلسطین ویژه هنرمندان و سینماگران در نظر گرفته شده تا بتوانیم در خدمت همه خبرنگاران و هنرمندان باشیم و با برنامه‌های دیگر تداخل پیدا نکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از سالن‌های فرشچیان در اختیار ارشاد است که تصمیم داریم آن را ویژه خبرنگاران و خانواده‌هایشان قرار دهیم تا به صورت رایگان برای تماشای فیلم‌ها حضور پیدا کنند

چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مزین با نام شهدای انقلاب اسلامی شد

در ادامه رضا دهقانی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان همچون سال گذشته در تلاش است که تعداد بیشتری از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یا نگاه نو را به اصفهان ورود بدهد.

وی ادامه داد: حضور ۱۶ اثر از بخش سودای سیمرغ قطعی است، اما به دلیل اینکه امسال در اختصاص فیلم‌ها متوالی تهیه‌کنندگان تداخلی ندارند با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: در سازمان سینمایی کارگروه‌های مستقلی تشکیل شده تا بتوانیم کلیه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو را به اصفهان بیاوریم.

دهقانی با بیان اینکه سقف کارت خبرنگاری و رسانه افزایش خواهد یافت، افزود: امسال سالن سینما فلسطین را با اضافه کردن ۱۰۰ صندلی ویژه هنرمندان و رسانه قرار داده و آماده کردیم.

وی گفت: همچنین در بخش جنبی هفت کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده که این فرآیند در سالن سینما سوره ساعت ۱۲:۳۰ اجرا خواهد شد و اساتید برجسته با تمرکز بر اقتصاد سینما، نحوه فروش آثار و سینمای مردمی تجربیات خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: امسال همچون سال گذشته بخش جنبی جشنواره فیلم فجر شاهد اکران‌های استانی خود خواهد بود که پیش از شروع اکران رسمی فیلم‌های خود جشنواره در سالن پخش خواهد شد، لازم به ذکر است این بخش شامل ۱۶ اثر با محوریت چهار فیلم بلند داستانی و مستند و مابقی فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند است، که در این فرآیند نیز شاهد افزایش بیش از دو برابر بودیم.

دهقانی ادامه داد: امسال برنامه افتتاحیه روز دوشنبه شانزدهم بهمن ساعت ۱۰:۳۰ صبح در ورودی گلستان آغاز خواهد شد که در طی آن به هفت شهید انقلاب اسلامی ادای احترام کرده و پس از آن روبه‌روی فرهنگسرای پایداری آغاز جشنواره را اعلام خواهیم کرد؛ همچنین در اختتامیه میزبان محمد خزاعی رئیس سازمان سینما کشور خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر از ۲۵ نفر افراد فعال حوزه سینما تقدیر خواهیم کرد و همچنین بزرگداشت سه پیشکسوت استان اصفهان را خواهیم داشت و در این راستا کمیته پیشکسوتان موظف است سینماگران پیشکسوت را شناسایی و در جهت معرفی و انتقال آن افراد برای استفاده از سینما همراهی کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال جشنواره را به نام هشت تن شهید انقلاب اسلامی مزین کردیم، گفت: برای برنامه‌های جنبی از سازندگان فیلم دعوت کردیم تا بیایند و از کسانی که علاقه‌مند به حوزه بازیگری هستند تست گرفته و افراد منتخب را برای پروژه‌های خود استفاده کنند.

دهقانی با بیان اینکه بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جمعاً ۳۳ اثر است، اظهار کرد: حضور فیلم‌های بخش سودای سیمرغ قطعی شده است، همچنین فیلم تمساح خونی بین بخش‌های نگاه نو و سودای سیمرغ مشترک است، در همین راستا باید توجه داشته باشیم که رضایت تهیه‌کننده در اکران فیلم‌ها الزامی است.

وی ادامه داد: فیلمسازان اصفهانی با کارهایی چون احمد که بخشی از زندگی حاج احمد کاظمی را روایت می‌کند و دروغ‌های زیبا که محصول مشترک ایران و بنگلادش است خوش درخشیدند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه هزینه فروش بلیت صرف جشنواره می‌شود، تصریح کرد: هیچ بودجه‌ای برای برگزاری جشنواره وجود ندارد و براساس حمایت‌های اداره‌هایی همچون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و حوزه هنری اصفهان اجرا می‌شود.

دهقانی افزود: در این دوره از جشنواره فعالیت‌های مشارکت حداکثری در انتخابات را پیگیری خواهیم کرد و شاهد رویدادهایی مرتبط با این موضوع هستید که می‌خواهیم گام مؤثری با کمک رسانه‌ها برداریم‌.

در چهاردهمین دوره از جشنواره فیلم فجر فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به بازیگری فراهم شده است

در بخشی دیگر از این نشست نیز حجت‌الاسلام میثم ریاحی اظهار کرد: بعد از انقلاب تا امروز در اصفهان حدود ۲۴ هزار شهید تقدیم شده که در حاشیه جشنواره به آن پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز اختتامیه با نام شهید رسول باطنی مزین شده است، ادامه داد: در اصل ۸ شهید انقلاب اسلامی برای جشنواره انتخاب شدند چرا که روز اختتامیه جشنواره را نیز درنظر گرفته‌ایم.

مدیر مجتمع مطبوعاتی اصفهان تصریح کرد: بچه‌های علاقه‌مند به بازیگری می‌توانند در حاشیه جشنواره تست بدهند و پس از قبولی در بحث بازیگری برای کارها انتخاب خواهند شد.

حجت‌الاسلام ریاحی خاطرنشان کرد: افتتاحیه ما با سایر افتتاحیه متفاوت است چراکه در گلستان شهدا برگزار و در ادامه مزار شهدای انقلاب گلباران می‌شود.

وی ادامه داد: بنا داریم مسئولان جشنواره چند دقیقه پیش از اکران فیلم‌ها از خانواده شهید آن روز تقدیر کنند.

کد خبر 725205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.