صادرات گلستان به ترکمنستان از مرز ۷۵ میلیون دلار گذشت

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: ارزش کالاهای صادراتی از پایانه گلستان در ۱۰ ماه نخست سال‌ جاری از مرز ۷۵ میلیون دلار عبور کرد.

شهریار شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: ترکمنستان نخستین کشور مقصد صادراتی گلستان است که با توجه به میزان قابل توجه صادرات در صدر جدول کشورهای صادرات کالا از گلستان قرار گرفته است.

وی افزود: میزان ارزش دلاری واردات از کشور ترکمنستان به گلستان در این مدت ۲۰ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه کشور قزاقستان دومین کشور مقصد صادراتی گلستان به شمار می‌رود، گفت: ارزش کالاهای صادراتی به این کشور در ۱۰ ماه سال جاری از ۵۸ میلیون دلار عبور کرده است.

مدیرکل گمرکات گلستان از افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی گلستان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ارزش کالاهای صادراتی در سال گذشته از این پایانه ۱۸۲ میلیون دلار بود که این رقم در سال جاری به بیش از ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

به گفته وی، صادرات از پایانه‌های مرزی گلستان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان از ظرفیت و پتانسیل گلستان در تجارت خارجی دارد.

شهریاری در خصوص حجم و ارزش ترانزیت خارجی از گمرکات گلستان در ۱۰ ماه گذشته از سال جاری گفت: در این مدت ۴۵ هزار و ۱۸۹ تُن انواع کالا به ارزش تقریبی ۲۳۵ میلیون و ۷۶۰ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد که از نظر وزنی ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کد خبر 725088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.