ترکیب احتمالی ایران برابر ژاپن

تیم ملی ایران امروز در حالی به مصاف ژاپن می​‌رود که همچون دوره قبل ستاره هجومی خود را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های اول و دوم آسیا در رتبه‌بندی فیفا یعنی ایران و ژاپن برگزار می‌شود. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در حالی آماده دیدار با ژاپن شده است که مهدی طارمی را به دلیل محرومیت و مجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد تا کمی از لحاظ مهره دستش برای انتخاب ترکیب اصلی بسته باشد.

بازگشت کنعانی‌زادگان به قلب دفاع

محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت برابر سوریه، برای بازی با ژاپن در دسترس قلعه‌نویی است و وی در کنار شجاع خلیل‌زاده زوج دفاعی ایران را تشکیل می‌دهند. در دو سمت خط دفاع نیز مانند دیدار با سوریه این احسان حاج‌صفی و رامین رضائیان هستند که به کار گرفته خواهند شد. علیرضا بیرانوند، مطابق انتظار دروازه‌بان تیم ملی برابر ژاپن است و امیدوار است در این بازی با بسته نگه داشتن دروازه‌اش به تنهایی و بالاتر از عابدزاده رکورددار کلین‌شیت برای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا شود.

خط هافبکی که دفاعی‌تر می‌شود

با توجه به قدرت ژاپن و البته محرومیت مهدی طارمی، همه چیز برای استفاده از دو هافبک دفاعی آماده است. در دیدار برابر ژاپن به احتمال فراوان در کنار سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی قرار خواهد گرفت تا قدرت دفاعی ایران بیشتر شود و جلوتر از این دو هافبک دفاعی، یک هافبک طراح یعنی سامان قدوس قرار می‌گیرد تا در حملات به خط حمله کمک کند. در خط هافبک با توجه به بازیکنانی که امیر قلعه‌نویی دعوت کرده است به نظر نمی‌رسد جز روزبه چشمی، آلترناتیوی برای بازیکنان اصلی حاضر باشد.

امید ایران در خط حمله به سردار

با توجه به محرومیت مهدی طارمی، سردار آزمون امید اول تیم ملی ایران در خط حمله است. او که مانند دوره قبل باید بدون طارمی برابر ژاپن قرار گیرد به احتمال فراوان در سمت چپ مهدی قایدی را در کنار خود خواهد دید، اما در سمت راست اوضاع کمی پیچیده است و ممکن است با توجه به عملکرد نه‌چندان مطلوب جهانبخش در دیدار قبلی، این علی قلی‌زاده باشد که در سمت راست حضور پیدا می‌کند.

ترکیب احتمالی ایران برابر ژاپن

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، احسان حاج‌صفی، رامین رضائیان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علی قلی‌زاده، مهدی قایدی و سردار آزمون

کد خبر 725043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.