اسکان اضطراری بیش از ۱۵۰ نفر مسافر گرفتار در برف در استان مرکزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از امدادرسانی و اسکان اضطراری بیش از ۱۵۰ نفر مسافر در راه مانده گرفتار در برف و کولاک، توسط امدادگران این جمعیت در جاده‌های استان خبر داد.

علیرضا شهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی، اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی و بارش سنگین برف و کولاک در سطح استان و دریافت هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، تمام نیروهای امدادی و پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی‌های احتمالی به آماده‌باش کامل در آمده و ۳۶ تیم عملیاتی هلال احمر فعال شده است.

وی افزود: در بارش برف و کولاک شب گذشته پنج پایگاه امداد و نجات و هفت پست موقت و سیار به توان عملیاتی بیش از ۵۰ نفر نیروی عملیاتی، امدادرسانی در محورهای متأثر از بارش‌های سنگین برف و کولاک، بهمن و باران از جمله اراک - ازنا، اراک - بروجرد، اراک - سلفچگان، ساوه - همدان، تفرش - فراهان، خمین - الیگودرز و اراک - خمین را بر عهده داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از ۶۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک، توسط امدادگران این جمعیت در جاده‌های استان امدادرسانی و رهاسازی شدند.

وی گفت: در مدت زمان مذکور طی انجام عملیات‌های امدادی به بیش از ۱۵۰ نفر امدادرسانی و ۱۲۱ نفر نیز اسکان اضطراری شدند و اقلام اسکان اضطراری شامل پتو، کنسرو، آب معدنی، بیسکویت، خرما، نان خشک و … در اختیار ایشان قرار گرفت.

شهرجردی با تاکید بر پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری افزود: اگر تردد ضروری دارند باید خودرو به زنجیر چرخ مجهز، سوخت کافی و آب و غذا، پوشاک گرم به همراه داشته باشند و حتماً در محورهای مه گرفته، از چراغ مه‌شکن و حتی در طول روز از چراغ‌های روشن استفاده کنند و با حفظ فاصله طولی استاندارد با خودروها از بروز حادثه پیشگیری کنند.

کد خبر 724962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.