خشکسالی شدید و تعیین جریمه‌های سنگین آب در بارسلونا

بارسلونا به‌دنبال وارد شدن به شرایط اضطراری خشکسالی، از تعیین جریمه‌های سنگین برای زیر پا گذاشتن قوانین آب خبر داد، بنابراین از این پس شستن ماشین‌ها یا آبیاری باغ‌ها با جریمه همراه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات کاتالونیا پس از ماه‌ها هشدار در نهایت وضعیت اضطراری خشکسالی را اعلام کردند.

به این ترتیب از روز جمعه ۸۰ درصد از جمعیت آن با محدودیت‌های شدید آب مواجه شدند، زیرا منطقه در حال ورود به یک موقعیت آب‌وهوایی جدیدی است که به‌دنبال آن احتمال وقوع خشکسالی‌های بیشتر، شدیدتر و مکررتر بالا می‌رود؛ قوانین جدید برای شش میلیون نفر در بارسلونا و ۲۰۱ شهر اطراف آن در شمال شرقی اسپانیا اعمال خواهد شد.

تشدید وضعیت آب‌وهوایی در کاتالونیا

مقامات کاتالونیا در نوامبر سال گذشته از وقوع یک وضعیت پیش اضطراری خبر دادند، اما اکنون درجه حرارت بالای هوا سطح پایین آب در مخازن را باز هم کاهش داده و به زیر ۱۶ درصد رسانده است؛ کمبود ۴۰ ماهه باران در این منطقه نیز وضعیت را تشدید کرده است؛ وضعیت در بارسلونا و اطراف آن بحرانی به‌شمار می‌رود، بنابراین نیاز به اقدامات قوی‌تر به شدت احساس می‌شود. وزارت انرژی و آب‌وهوای اسپانیا در حال بررسی پتانسیل برداشت آب از مناطق دیگر در صورت لزوم طی ماه‌های آینده است.

خشکسالی شدید و تعیین جریمه‌های سنگین آب در بارسلونا

میزان آب مجاز مصرفی و جریمه‌ها در اسپانیا

طرح ارائه‌شده به سه مرحله تقسیم می‌شود که بسته به نحوه تشدید خشکسالی متفاوت خواهد بود. در مرحله اول مصرف آب به ۲۰۰ لیتر برای هر نفر در روز محدود شده است؛ در مرحله دوم به ۱۸۰ لیتر کاهش پیدا می‌کند و در شدیدترین فاز به ۱۶۰ لیتر می‌رسد. مقامات همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کاهش فشار آب هستند.

کشاورزی و صنعت نیز با کاهش مواجه خواهند شد و آب برای آبیاری محصولات کشاورزی تا ۸۰ درصد، برای دام تا ۵۰ درصد و برای صنعت تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. بهش‌های جنوبی اسپانیا با جمعیت کمتر که از رودخانه ابرو تغذیه می‌شود، وضعیت بهتری دارد.

شستن ماشین، آبیاری باغ یا پر کردن استخر نیز می‌تواند تا ۵۰ یورو جریمه برای افراد متخاطی به‌دنبال داشته باشد و جرایم آبی جدی در بارسلونا برای فرد تا ۳۰۰۰ یورو جریمه همراه دارد. جریمه‌هایی نیز برای شوراهای محلی تعیین شده است که آن‌ها را مجبور به نظارت دقیق‌تر بر مصرف آب کنند.

خشکسالی شدید و تعیین جریمه‌های سنگین آب در بارسلونا

تغییرات آب‌وهوایی در کاتالونیا

کاتالونیا ۴۰ ماه متوالی بارندگی کمتر از حد متوسط را تجربه کرده است. تغییرات آب‌وهوایی باعث خشکسالی می‌شود و انتظار می‌رود کل منطقه مدیترانه در سال‌های آینده سریع‌تر از بسیاری از مناطق دیگر جهان گرم شود؛ مناطقی که بیشترین آسیب را می‌بینند سواحل مدیترانه‌ای اسپانیا، مرکز و جنوب ایتالیا، یونان و جزایر مدیترانه هستند. این شرایط همراه با بارش و پوشش کم برف، نگرانی‌هایی را برای بهار و تابستان آینده ایجاد می‌کند، بنابراین مدیریت منابع آب باید نظارت و برنامه‌ریزی شود.

کاتالونیا چندین سال است که با محدودیت‌های آب مواجه است، بنابراین ممنوعیت آبیاری چمن‌ها، پر کردن استخرهای خصوصی و شست‌وشوی ماشین‌ها همچنان پابرجاست و مقامات محلی نمی‌توانند از آب آشامیدنی برای تمیز کردن خیابان‌ها استفاده کنند.

خشکسالی شدید و تعیین جریمه‌های سنگین آب در بارسلونا

کاتالونیا تاکنون توانسته است از محدودیت‌های شدیدتر اجتناب کند. این امر به‌طور عمده به لطف سیستم‌های نمک‌زدایی و بازیافت آب است که در حال حاضر ۵۵ درصد از کل آب مصرفی منطقه را تشکیل می‌دهند. مقامات اسپانیایی همچنین میلیون‌ها یورو برای توسعه یا ساخت کارخانه‌های نمک‌زدایی جدید در امتداد نواحی ساحلی هزینه می‌کنند که بیشترین آسیب را از خشکسالی متحمل می‌شوند، با این حال کاتالونیا و منطقه جنوب اسپانیا، اندلس، در حال آماده شدن برای واردات کردن آب با قایق در صورت نیاز در تابستان امسال هستند که عملی پرهزینه و موقتی است.

کد خبر 724908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.