مسیر تیم ملی ایران تا فینال جام ملت‌ های آسیا + حریفان احتمالی و نمودار

تیم ملی فوتبال ایران درصورت غلبه‌بر ژاپن، بیشترین شانس فینالیست شدن در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان امشب _چهارشنبه یازدهم بهمن_ در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه به‌مصاف سوریه رفت و با پیروزی مقابل این تیم جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی هجدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا را کسب کرد.

تیم ملی فوتبال ایران که در سمت راست جدول رقابت‌های حذفی جام ملت‌های آسیا قرار دارد با عبور از نخستین حریف خود در مرحله حذفی، باید طبق معادلات از پیش مشخص شده در مرحله یک‌چهارم نهایی در برابر تیم ملی فوتبال ژاپن که مدعی عنوان قهرمانی است قرار بگیرد.

مسیر تیم ملی ایران تا فینال جام ملت‌های آسیا + حریفان احتمالی و نمودار

در ادامه حریفان احتمالی ایران تا فینال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مرحله یک‌چهارم نهایی

شاگردان امیر قلعه‌نویی که به‌سختی فراوان و با حرص‌وجوش در ضربات پنالتی سوریه را شکست دادند حالا باید در برابر ژاپن قرار بگیرند که مدعی اول قهرمانی محسوب می‌شود و یک جدال سخت را روز شنبه چهاردهم بهمن از ساعت ۱۵:۰۰ پشت‌سر خواهد گذاشت، اما چنانچه ایران بتواند خودش را پیدا کند و ژاپن را در یک‌چهارم نهایی شکست دهد ۸۰ درصد راه فینالیست‌شدن را طی کرده است.

حریف احتمالی ایران در نیمه نهایی

برنده بازی ایران و ژاپن باید هجدهم بهمن ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در مرحله نیمه‌نهایی با برنده دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی در سمت راست جدول یعنی قطر و ازبکستان مصاف داشته باشد که به‌شدت ضعیف‌تر از تیم‌های ایران و ژاپن هستند و پیروز تقابل ایران و ژاپن می‌تواند با غلبه‌بر قطر یا ازبکستان به فینال جام ملت‌های آسیا برسد.

حریف احتمالی ایران در فینال

درصورتی‌که ایران موفق شود به دیدار پایانی برسد باید روز بیست‌ویکم بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با یکی از چهار تیم کره‌جنوبی، اردن، استرالیا و تاجیکستان دیدار کند و کره‌جنوبی هم در سمت چپ جدول محتمل‌ترین فینالیست جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شناخته می‌شود و باید دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی در مراحل حذفی مسابقات ملی قاره‌کهن رخ می‌دهد.

کد خبر 724660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.