سینما پرسشگر و مطالبه‌گر است اما ناامید و سیاه‌نما نیست

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: سینما پرسشگر، مطاله‌گر و جوینده است اما ناامید و سیاه‌نما نیست و در آن غم و شادی و افتخار مردم، همه مردم ایران را شاهدیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امینی شامگاه چهارشنبه _دوازدهم بهمن_ در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر چهل‌ودوم اظهار کرد: بهانه این دورهمی سینمای شریف ما است، سینمایی که با پیروزی انقلاب متولد شد و امروز شاهد درخشش آن هستیم.

وی افزود: سینمای پرسشگر، مطالبه‌گر و جوینده است اما ناامید و سیاه‌نما نیست و در آن غم و شادی و افتخار مردم، همه مردم ایران را شاهدیم

دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: در ده روز آتی در بخش ملی جشنواره فجر ضیافتی پرشور چشم به راه هنردوستان است و خالق این چشم‌انداز، خانواده بزرگ سینمای ایران است که اختصاص یک سینمای ویژه به آن‌هانشان‌دهنده توجه ویژه دولت سیزدهم به این قشر است.

امینی با بیان اینکه آثاری متنوع و جسورانه، فیلم‌های کمدی، آثار دفاع مقدس فیلم‌های خانوادگی و آثاری با مضامین بکر، روی پرده خواهند رفت که این گوناگونی کم نظیر و غبطه برانگیز است، تصریح کرد: در بخش بین‌الملل بیش از ۷۰ کشور جهان، همراه ما در این رویداد هستند و میهمانان و چهره‌های مختلفی در جشنواره حضور دارند.

وی تاکید کرد: جشنواره چهل و دوم، پلی است بین مردم، اکران و سینما؛ شور و شوقی که در یک سال اخیر در سینماها دیدیم، حمایت از سینمای مردم پسند را ضروری کرده است، پس این دوره هم به آثار خانوادگی و هم فیلم‌های کمدی به طور ویژه، نگاه کرده‌ایم و دیگر، جایشان در جشنواره خالی نیست.

دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه آنچه در جشنواره نمایش خواهیم داد نوید یک سال پررونق برای سینمای ایران را می‌دهد، منتظر بهاری پر مخاطب هستیم، گفت: امشب، پس از مدت‌ها آئین افتتاحیه را برگزار کردیم تعدد برنامه‌های جشنواره و بخش‌های مختلف باعث شد، برای پرهیز از طولانی شدن رویدادها، به افتتاحیه فکر کنیم.

امینی با بیان اینکه امشب و در کنار شما، از یک عمر فعالیت هنری چهار سینماگر بزرگوار قدردانی می‌کنیم، یادآور شد: سنت نیک پاسداشت بزرگان را از یاد نبرده‌ایم و به آنان ادای احترام خواهیم کرد، همچنین در بخش مسابقه سینمای مستند فیلم کوتاه و تبلیغات سینمای ایران، برگزیدگان را معرفی خواهیم کرد.

وی در پایان عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر، همواره محل تولد نسل تازه فیلمسازان و بازیگران بوده است، امسال هم شاهد کشف پدیده‌ها هستیم و خوشحالیم که فعالیت نسل جدید مانع از حضور دیگر نسل‌های فیلمسازی و بازیگری نشده، به این چشم انداز که نگاه کنیم جز امید و رونق چیزی نخواهیم دید.

کد خبر 724646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.