پیکر شهید موسوی تا حرم عبدالعظیم تشییع شد

مراسم تشییع پیکر شهید سیدمهدی موسوی پس از تشییع در مشهد مقدس، با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مسجد مقابل امام حسن مجتبی (ع) شهرری واقع در فلکه سوم دولت‌آباد تا حرم شاه عبدالعظیم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم تشییع پیکر سردار شهید سیدمهدی موسوی پس از تشییع در مشهد مقدس، با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مسجد مقابل امام حسن مجتبی (ع) شهرری واقع در فلکه سوم دولت‌آباد برگزار شد؛ ین برنامه از ساعت ۸:۳۰ آغاز شده و پیکر مطهر شهید به سمت حرم نورانی حضرت عبدالعظیم حسینی (ع) تشییع شد.

در ساعات ابتدایی امروز نیز، مراسم وداع با پیکر شهید موسوی، سر تیم حفاظت شهید آیت‌الله رئیسی در شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

ساعت ۹ صبح را نشان می‌دهد و جمعیت از ساعتی قبل در میعادگاه به انتظار ایستاده‌اند؛ تابوت مطهر شهید وارد جمعیت می‌شود و دست‌ها حیران‌اند برای تبرک؛ هر کس به نحوی دنبال است حتی برای ثانیه‌ای هم که شده، خود را به تابوت این مرد حقیقی نزدیک کند و دل ناآرام خویش را به تار و پود این پرچم سه‌رنگ پیچیده دور تابوت گره بزند.

جمعیت مبهوت ایستاده و به پیکر خیره شده است؛ احتمالاً در بسیاری از ذهن‌ها خاطره‌ای که شب گذشته شنیده‌اند، مرور می‌شود؛ روایتی از زمان پیدا شدن پیکر مطهر شهدای بالگرد و زمانی که پیکر شهید موسوی را در نزدیکی پیکر شهید جمهور پیدا کرده‌اند.

پرچم «یازینب» در میان جمعیت برافراشته و نوای «امیری حسین و نعم‌الامیر» مردم به عرش راه یافته است و گویی در این روزی که به نام ایثار و مقاومت گره خورده است، زمین و زمان، عرشیان و افلاکیان به نظاره نشسته‌اند این مقاومت را؛ به نظاره نشسته‌اند جمعیتی را که مدام داغ جوان دیده‌اند اما اشک سوگواری آن‌ها جز برای اباعبدالله جاری نشده است.

مداح در مسیر «مونده روی زمین پیکر تو رها / السلام علی من دفن اهل قرا» را می‌خواند ‬ و جمعیت به حال آن خواهری اشک می‌ریز که دوان دوان به پیکر برادر می‌رسد؛ نام این خانواده با عظمت، لحظه‌ای از دهان‌ها نمی‌افتد.

این جمعیت، شهید را به همان بانویی قسم می‌دهد که رزق شهادتش را از او گرفت؛ سخن از این است که مادر سادات است و این پیکر مطهر کفن‌پیچ شده هم سید است و مداح از این می‌گوید که رزق شهادتتان را در همین لحظات بگیرید و اینجاست که از میان جمعیت ذکر «اللهم ارزقنا شهادة فی سبلیک» زمزمه می‌شود و چه حقیقت عظیمی است این دعا و چه افرادی را که تا اوج نبرد.

جمعیت پایان ندارد و این جمعیت بی‌پایان به حرم حضرت عبدالعظیم نزدیک می‌شود و غوغایی در حرم برپاست؛ این لحظات و با سیاه‌پوش شدن حرم، محرمی برپاست و نوای حسین حسین عظمتی بیشتر به این جمعیت می‌بخشد.

شهید موسوی در پذیرش خطر پیشگام بود

در این مراسم سردار سرلشکر حسین سلامی با اشاره به شخصیت شهید موسوی نیز اظهار کرد: بیش از ۱۵ سال او را می‌شناسم؛ این پاسدار فداکار اسوه یک‌انسان با تعصب، غیرتمند، جوانمرد، فداکار، از جان گذشته، مردم‌دار، مهربان بود که هربار او را می‌دیدم صدایش گرفته بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: او بارها در اجرای مأموریت مجروح شد اما با پای شکسته به میدان می‌آمد و در همه سفرها همراه رئیس‌جمهور بود و با عشقی وصف ناپذیر کار می‌کرد و به پاسداری خود ایمان داشت.

سلامی با بیان اینکه چون رئیس‌جمهور مردمی بود دوست داشت در میان مردم باشد و این فشاری مضاعف بر تیم حفاظت می‌گذاشت اما سید مهدی سختی‌ها را به جان می‌خرید و گلایه‌ای هم نمی‌کرد، گفت: او آخرین فردی بود که نهاد ریاست جمهوری را ترک می‌کرد و اولین شخص حاضر در نهاد ریاست جمهوری بود؛ در پذیرش خطر، پیشگامی در میدان، مهرورزی و شرح صدر اولین بود اما زمان ترک میدان و استفاده از امتیازات آخرین بود.

وی خاطرنشان کرد: حداقل هفته‌ای یک‌بار او را می‌دیدم و از سختی‌های مأموریت می‌گفت اما کار را جدی می‌گرفت و هرروز احساس می‌کرد روز اولی است که کار را به عهده گرفته است؛ مأموریت‌ها فرماندهان قدرتمند، رشید، پاک‌باخته از جان گذشته مؤمن صبور دارای شرح صدر می‌خواهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: سید مهدی موسوی نمی‌توانست به خانواده برسد و امروز از او ۴ فرزند و یک همسر باقی مانده که باید مسئولیت‌های این فرمانده رشید را به عهده بگیرند؛ پدری مستحکم با قلبی مؤمن مادری آرام و راضی و برادرانی که مانند خود او مؤمن و آرام‌اند و اراده کردند راه را ادامه دهند.

سلامی با تاکید بر اینکه سید مهدی موسوی بیش از ۱۵ سال از نزدیک در شرایط مختلف دیده‌ام و با یقین و اعتماد و با قلبم درباره او سخن می‌گویم، عنوان کرد: برای ما قابل باور نبود این کاروان خدمت صادقانه ناگهانی به عرش اعلا پر بکشد؛ امروز به برکت این شخصیت‌های بزرگ در ارتفاع رفیع از شخصیت ملی و بین‌المللی هستیم و مردممان متحدتر و معتقدتر هستند و بیش از هر زمان دیگری دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص می‌دهند.

کد خبر 756626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.