آماده‌باش دستگاه‌ها برای پیش‌بینی بارش برف در اصفهان / ۹۸ درصد استان تحت تأثیر خشکسالی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای پیش‌بینی بارش برف در اصفهان گفت: همچنان ۹۸ درصد مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی است و ۳۲۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فعالیت موج بارشی وارد شده به استان اصفهان، بیشترین بارش برف را در فریدون‌شهر و سمیرم شاهد بودیم و طی روزهای گذشته، عوامل راهداری نسبت به بازگشایی ۴۰ روستا در این مناطق اقدام کردند.

وی افزود: شاهد ریزش بهمن در گردنه کلوسه در پشتکوه فریدون‌شهر بودیم که این مسیر توسط عوامل راهداری بازگشایی شد و در نتیجه تمام راه‌های اصلی استان باز است، گردنه کلوسه نیز به‌طور معمول به علت صعب‌العبور بودن و شیب زیاد، هنگام بارش برف، شاهد ریزش بهمن خواهیم بود و ارتفاع برف در آن گاهی به علت ریزش بهمن تا پنج متر نیز رسیده است.

آماده‌باش دستگاه‌ها برای پیش‌بینی بارش برف در اصفهان / ۹۸ درصد استان تحت تأثیر خشکسالی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: راه سی‌سخت در پادنای سمیرم که حدود ۲۰ کیلومتر طول دارد، هم‌اکنون مسدود است و از یک ماه پیش با توجه به صعب‌العبور بودن و شرایط جغرافیایی آن بسته شد تا از وقوع حادثه جلوگیری شود و افراد می‌توانند از راه‌های جایگزین آن استفاده کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف ادامه داد: با توجه به این موضوع، اطلاع‌رسانی جهت آماده‌باش عوامل راهداری مناطق تحت تأثیر انجام شده است و همواره امدادرسانی به استان‌های دیگر نیز در خصوص بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

وی با اشاره به لزوم تسریع در تحویل ماشین‌آلات راهداری به استان اصفهان گفت: تعدادی از ماشین‌آلات راهداری فرسوده است و باید در این خصوص اقدام مناسب صورت گیرد تا شاهد فعالیت آن‌ها در ناوگان راهداری و فعال شدن در ۴۲ راهدارخانه باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۲ راهدارخانه در استان تجهیز شده است، نمک و شن مناسب دپو شده است و ماشین‌آلات راهداری نیز در آن‌ها استقرار دارند، اضافه کرد: همچنان ۹۸ درصد مساحت استان تحت تأثیر خشکسالی است و ۳۲۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی برای پاییز و دی‌ سال جاری محقق نشد، خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های این سازمان، از دهم بهمن تا دهم اسفند شاهد افزایش بارش‌ها خواهیم بود که امید است این پیش‌بینی محقق شود و شاهد بارش در استان باشیم.

کد خبر 724181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مع الحق و الحق مع علی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    0 0
    پشتکوه موگویی فریدونشهر پشتکوه اول دوم وسوم