قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دولت ارسال شد

رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به دولت ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف طی نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را ابلاغ کرد.

طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که پس از تصویب اساسنامه در مجلس و جلسه نهایی کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین رفع یک مورد ابهام اعلام شده توسط شورای نگهبان به تصویب رسید.

پیشتر نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ با اختصاص ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالاهای قاچاق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موافقت کردند.

در اجرای ماده (۸) قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دولت مکلف شد به منظور توانمندسازی نیروی انسانی و اشتغال افراد جویای کار، علاوه بر انعقاد موافقتنامه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برای هزینه کردن حداکثر نیم در هزار اعتبار هر طرح تملک دارایی سرمایه‌ای و ۲ درصد از منابع حاصل از فروش کالای قاچاق توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به استثنای موارد مندرج در تبصره (۱) ماده (۵۵) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب ردیف هزینه‌ای مشخص را در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار دهد.

کد خبر 724043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.