راهنمای خرید پرده اتاق پذیرایی + نکات مهم
خرید پرده پذیرایی

شاید برای برخی از افراد عجیب باشد اما پرده نقش مهمی در دکوراسیون داخلی فضای اتاق پذیرایی دارد. از این رو هنگام خرید پرده پذیرایی، باید به نکاتی توجه داشت. این نکات به افراد می‌آموزد که متناسب با هر محیط و سبکی، چه نوع پرده‌ای را انتخاب کنند.

راهنمای خرید، افراد را ملزم به خرید پرده‌های پیشنهادی نمی‌کند؛ بلکه صرفا ایده‌هایی را پیش روی آن‌ها می‌گذارد تا انتخاب بهتری انجام دهند.

نکات مهم برای خرید پرده پذیرایی

بهتر است هنگام خرید پرده، نکات زیر در نظر گرفته شوند.

جنس پارچه

انتخاب جنس پارچه بسیار مهم است. پارچه‌های مختلف می‌توانند تاثیرات متفاوتی در نور و حرارت اتاق پذیرایی داشته باشند. بهتر است پارچه‌ای باکیفیت و مناسب برای دوخت پرده انتخاب شود. پارچه مخمل، کتان، تور و پارچه حریر را در دوخت پرده پذیرایی به کار می‌گیرند.

انتخاب صحیح رنگ پرده پذیرایی

رنگ‌ها تاثرات فراوانی بر روحیه و دید افراد دارند.

زمانی که اتاق پذیرایی دارای فضای کوچکی باشد، استفاده از رنگ‌های تیره برای پرده درست این نیست. این رنگ‌ها موجب کوچک‌تر به نظر رسیدن محیط می‌شوند. به همین دلیل در فضای کوچک باید از پرده پذیرایی‌هایی با رنگ روشن مانند سفید و کرم استفاده کرد. رنگ‌های بی‌شماری در طیف روشن قرار دارند که با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ می‌شوند.

در اتاق‌های بزرگ محدودیت استفاده از رنگ برای پرده وجود ندارد، اما پیشنهاد می‌شود که رنگ‌های روشن در نظر گرفته شوند. این کار باعث دلباز شدن محیط می‌شود.

ابعاد پرده

اندازه‌گیری صحیح محیطی که پرده در آن نصب می‌شود، اهمیت فراوانی دارد. پرده‌هایی با سایز کوچک‌تر از اندازه صحیح، هماهنگی اجزای دکوراسیون را از بین می‌برند.

کوتاه یا بلند بودن طول پرده به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد؛ اما برای پنجره‌های بلند، پرده کوتاه مناسب نیست.

پرده پذیرایی پانچ

شستشوی آسان

پرده پذیرایی باید قابلیت شستشوی آسان را داشته باشد. پرده‌ها آلودگی‌هایی که از درز پنجره رد می‌شوند را به خود جذب می‌کنند؛ بنابراین نیاز به شستشو خواهند داشت. پرده‌ای که زمان کم‌تری را برای تمیز شدن صرف کند، اولویت دارد.

حفظ حریم شخصی اتاق پذیرایی

حفظ حریم شخصی در اتاق پذیرایی ضروری است. برای خرید پرده پذیرایی باید این نکته در نظر گرفته شود که پرده بتواند حریم خصوصی اتاق را به خوبی حفظ کند. این محیط برای گردهمایی‌های خانوادگی و دوستانه است؛ در نتیجه باید اطمینان خاطر افراد در آن در نظر گرفته شود.

برای رعایت این موضوع استفاده از پرده‌هایی با پارچه ضخیم، پیشنهاد می‌شود.

انواع پرده پذیرایی

انواع پرده پذیرایی

مدل‌های متنوعی برای پرده پذیرایی وجود دارند.

  1. پرده‌هایی که از جزئیات کم‌تری در طرح برخوردار هستند جزو دسته پرده مدرن قرار می‌گیرند. برای دوخت این مدل پرده از یک لایه حریر به عنوان پرده اصلی و والان پرده به صورت پانچ یا پلیسه استفاده می‌شود.
  2. پرده سلطنتی نمونه دیگری از پرده مناسب برای اتاق پذیرایی است. این نوع از پارچه‌هایی مانند مخمل دوخته می‌شود تا شکوه بیشتری در این فضا به وجود بیاورد.
  3. از دیگر انواع پرده پذیرایی می‌توان به مدل ورتیکال اشاره کرد. پرده ورتیکال نور را به راحتی تنظیم می‌کند و نیاز به آستری ندارد.

دوخت انواع مدل پرده

خرید پرده پذیرایی

برای خرید پرده پذیرایی روش و فروشگاه‌های متنوعی وجود دارند. امروزه فروش پرده وارد مرحله جدیدی شده است و افراد می‌توانند به صورت آنلاین، محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند. فروشگاه‌ها به دنبال جلب رضایت مشتری در خرید غیرحضوری هستند و از این رو بهترین کیفیت را برای دوخت پرده در نظر می‌گیرند.

مولوی و عبدل آباد به عنوان مراکز خرید پرده در تهران شناخته می‌شوند. دسترسی به این مراکز از طریق وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو امکان‌پذیر است. از آن‌جا که ترافیک داخل شهر زیاد است، تردد با مترو برای رفتن به مولوی و عبدل آباد، گزینه بهتری است.

یکی از فروشگاه‌های مختص به دوخت و فروش پرده در عبدل آباد، پرده ادریس است.

آشنایی با پرده ادریس

پرده ادریس سابقه طولانی و درخشانی در زمینه دوخت انواع پرده پذیرایی دارد. این فروشگاه به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کند. برای افرادی که قصد خرید غیرحضوری دارند، امکاناتی در نظر گرفته شده است. متخصصان پرده ادریس برای اندازه‌گیری و تعین مدل مناسب برای پرده اتاق پذیرایی، به محل مورد نظر می‌روند. این خدمات به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

مشتریان می‌توانند در روند خرید با مشاران پرده در ارتباط باشند. در صورت نیاز خدمات نصب پرده به طور رایگان انجام می‌شود.

تنوع مدل و طرح در پرده ادریس فراوان است. برای خرید و کسب ارتباط بیشتر با شماره‌های 09123035178 یا 02155867998 در تماس باشید.

کد خبر 723933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • zohal IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی مفید بود