سگ‌های ولگرد از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود

شهردار شهر سی‌سخت از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد با همکاری سایر نهادها در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهدی یکتاپرست، امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری سی‌سخت در چند ماه گذشته طبق مصوبه شورای سلامت و جلسه پیشگیری از وقوع جرم مبنی بر جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ساماندهی آنها اقدام کرد و مکانی را برای نگهداری این سگ‌ها آماده و سپس شروع به جمع‌آوری آنها کرد.

وی با بیان اینکه در این عملیات فقط شهرداری به وظیفه‌اش عمل کرد و بقیه ارگان‌ها شانه‌خالی کردند، افزود: شهرداری توانست بیش از ۲۰۰ قلاده سگ را جمع‌آوری کند اما هیچ‌یک از ارگان‌های دیگر که قرار بود شهرداری را همراهی کنند با شهرداری همکاری نکردند و شهرداری تنها ماند.

یکتاپرست گفت: عملیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر سی‌سخت به خوبی در حال پایان بود که به هر دلیل سگ‌هایی که جمع‌آوری و در کمپ نگهداری می‌شدند، توسط شخص یا اشخاصی فراری داده شدند.

وی تصریح کرد: شهرداری سی‌سخت با پیگیری‌های دادستان دنا، سپاه ناحیه دنا و همکاری کارگروه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نسبت به این امر اقدام کرد و از شهروندان هم انتظار می‌رود که با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه سریع‌تر سگ‌های ولگرد ساماندهی شوند.

به گزارش ایمنا، معضل سگ‌های ولگرد و بلاصاحب و جولان این جانوران در معابر شهری برخی از شهرهای کشور به یک معضل اساسی تبدیل شده‌است، در استان کهگیلویه و بویراحمد این چالش به شدت مورد انتقاد مردم و مسئولان قرار گرفته است و شیوع نوعی بیماری به‌نام کیست هیدراته از طریق سگ‌های ولگرد این نگرانی را دو برابر کرده‌است.

شهر سی‌سخت به عنوان یکی از شهرهای توریستی جنوب کشور است که در فصول مختلف سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است و معضل سگ‌های ولگرد در این شهر گردشگرپذیر نگرانی بسیاری را به وجود آورده و همین امر موجب شده است که دادستان دنا نیز به وجود و جولان سگ‌های ولگرد ورود و برای حل این معضل ضرب‌الاجل تعیین کند.

کد خبر 723863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.