برخورد با خودروهای شوتی و فاقد پلاک در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از برخورد با خودروهای شوتی و فاقد پلاک در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جابر پیوست، امروز _دوشنبه نهم بهمن_ در جمع خبرنگاران از تشدید برخورد با خودروهای فاقد پلاک، پلاک مخدوش و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک می‌کنند، خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مطالبات مردمی و درخواست‌های مطرح شده در راستای مقابله با خودروهای فاقدپلاک برخورد با این خودروها و همچنین خودروهای پلاک مخدوش تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم به منظور اجرای طرح با مقامات قضائی انجام شده است و با توجه به اینکه مشخصه شناسایی خودرو پلاک است، افزود: به منظور ارتقای انضباط ترافیکی برآن هستیم که با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش که در معابر شهری تردد می‌کنند، برخورد جدی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد با خودروهای فاقد پلاک با محوریت پلیس راهور در معابر درون شهری استان با پشتیبانی پلیس پیشگیری، یگان امداد و یگان ویژه در استان و شهرستان‌های تابعه انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پنج درصد از رانندگان متخلف که جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند و با دستکاری پلاک، جرایم و اقدامات ضدامنیتی و انتظامی انجام می‌دهند، بدانند با این افراد قاطعانه و برابر قانون برخورد می‌شود.

پیوست با بیان اینکه برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی که در این حوزه مجازات را برای رانندگان متخلف مشخص کرده است و اعمال قانون برابر قوانین انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم و به خصوص رانندگان حمل‌ونقل عمومی، پلیس را در اجرای این طرح یاری کنند و به موقع با اعلام تردد خودروی فاقد پلاک یا پلاک مخدوش در هر محوری از طریق سامانه ۱۲۰ یا ۱۱۰ پلیس را مطلع کنند تا از ادامه مسیر راننده متخلف جلوگیری شود.

وی از طرح برخورد با خودروهای شوتی خبر داد و گفت: در تداوم طرح‌های امنیت بخش در محورهای مواصلاتی و مقابله با مخاطرات رانندگی خودروهای شوتی برای دیگر رانندگان، طرح برخورد با خودروهای شوتی به مرحله اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: پلیس به دنبال این است که با اجرای طرح‌های ضربتی نسبت به جمع‌آوری و توقیف خودروهای شوتی که با حرکات مخاطره‌آمیز خود باعث بی‌نظمی در حوزه ترافیکی برای شهروندان ایجاد می‌کنند، برخورد کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خودروها علاوه بر زیان اقتصادی، خطرات، تصادفات و احتمال آتش‌سوزی و گره‌های ترافیکی را در سطح معابر به وجود می‌آورند، از این رو برخورد با چنین خودروهایی را در سراسر استان در اولویت کاری خود داده‌ایم و از همه شهروندان انتظار داریم که همکاری‌های لازم را در این خصوص با خادمین خود در پلیس راهنمایی و رانندگی استان داشته باشند.

کد خبر 723855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.