آغاز پویش ملی تغذیه سالم در استان ایلام

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آغاز پویش ملی تغذیه سالم در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هدایت حیدری زاده اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه پویش ملی «تغذیه سالم» که با دو بیماری پرفشاری خون و دیابت ارتباط نزدیک دارد، آغاز شده است.

وی افزود: تمام افراد شناسایی شده در پویش ملی سلامت چه آنها که بیماری پرفشاری خون و دیابت شأن قطعی تشخیص داده شده و چه آنهایی که در معرض خطر این دو بیماری قرار دارند، توسط مراقبان سلامت و پزشکان مورد ارزیابی مجدد و درمان فعال قرار می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: این پویش با همکاری گروه‌های درون بخشی و ارگان‌های بین بخشی در سراسر کشور با اهداف ارتقای آگاهی، نگرش و عملکرد خانواده‌ها درباره تغذیه سالم، جلب حمایت سیاست‌گذاران و مسئولان مرتبط در حوزه غذا و تغذیه و جلب همکاری رسانه‌های جمعی برای آموزش جامعه و فرهنگ سازی تغذیه صحیح اجرا می‌شود.

حیدری‌زاده تصریح کرد: پویش ملی سلامت و اطلاع رسانی تغذیه سالم، با هدف اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف نمک و توصیه به مصرف مناسب نمک تصفیه شده یددار و نیز افزایش مصرف شیر و لبنیات از یکم تا پانزدهم بهمن ماه جاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف شیر طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف کاهش پیدا کرده است و از استانداردهای جهانی بیش از پیش فاصله گرفته‌ایم که می‌تواند زمینه ساز شیوع بیماری‌هایی، مانند فشار خون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی‌های متعدد استخوانی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کاهش مصرف نمک، شکر و مواد قندی به جلوگیری از بیماری‌های فشار خون و دیابت، کمک می‌کند.

کد خبر 723847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.