تدارک ۱۸ برنامه مناظره‌ای نامزدهای انتخابات مجلس توسط صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از تدارک ۱۸ برنامه مناظره‌ای نامزدهای انتخابات مجلس توسط صدا و سیمای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امیر رئوف عصر روز _یکشنبه، هشتم بهمن_ در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه برای نخستین بار سه کانال انتخاباتی در سه حوزه انتخاباتی استان راه اندازی شده‌است، اظهار کرد: این کانال‌ها تا زمان تبلیغات قانونی نامزدها، به موضوعات کلی مرتبط با انتخابات و معرفی ظرفیت‌های موجود در هر حوزه انتخابیه می‌پردازد.

وی آگاهی بیشتر مردم و معرفی نامزدها را از اهداف راه‌اندازی این کانال‌های انتخاباتی عنوان کرد و افزود: برای نخستین بار در تاریخ رسانه ملی قرار است مناظره‌های انتخاباتی در مراکز استان‌ها از طریق همین کانال‌های محلی به روی آنتن برود.

مدیرکل صدا و سیمای استان با اشاره به اینکه نامزدهایی که در مهلت اعلام شده در سامانه تبلیغاتی نامزدهای مجلس دوازدهم نام‌نویسی کرده‌اند می‌توانند در این مناظره شرکت کنند، گفت: شکل برگزاری مناظره‌ها به گونه‌ای است که داوطلبان در گروه‌های شش نفره و بر اساس قرعه‌کشی در زمان تعیین شده برای مناظره حاضر می‌شود.

وی با بیان اینکه مناظره‌ها در سه مرحله اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای این برنامه تلویزیونی ۴۵ سوال طراحی شده که در مرحله اول تعدادی سوال به صورت مشترک ارائه می‌شود و در مرحله دوم هر یک از داوطلبان به صورت قرعه. کشی به سوالات اختصاصی پاسخ می‌دهند و در مرحله سوم نیز برای هر داوطلب امکان جمع‌بندی، اعلام موضع و طرح دیدگاه‌های خود وجود دارد.

رئوف از تدارک ۱۸ برنامه مناظره‌ای برای سه حوزه انتخابیه استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: این مناظره‌ها فرصتی است تا هم هر داوطلب بتواند خودش را بر اساس واقعیت‌ها معرفی کند و هم به مردم کمک شود تا شناخت عمیق‌تری نسبت به آنها پیدا کنند.

وی همچنین به دیگر برنامه‌های از پیش تعیین شده در کانال‌های انتخاباتی در استان پرداخت و گفت: داوطلبانی که پیش‌تر در سامانه تبلیغاتی نامزدهای مجلس دوازدهم به نشانی em1402.ir ثبت‌نام کرده بودند می‌توانند علاوه بر مناظره در مدت زمان قانونی تبلیغات، برنامه‌های خود را در مدت زمان ۲۰ دقیقه با سه بار بازپخش، به سمع و نظر مردم برسانند.

مدیرکل صدا و سیمای استان با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ کانال انتخاباتی در سراسر کشور تدارک دیده شده تا نامزدهای مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود بپردازند، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد، جز سه استان اول در زمینه راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی درکشور است.

وی به تلاش دشمن برای کم‌رنگ جلوه دادن انتخابات اشاره کرد و گفت: نقش محوری رسانه در این عرصه به عنوان یک مؤلفه اثرگذار در انتقال زمینه‌های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یک سو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت‌ساز از سوی دیگر می‌تواند در رونق بخشی فضای انتخابات مؤثر باشد.

رئوف تصریح کرد: قطعاً احساس تکلیف کردن مردم برای حضور در صحنه و تدبیر مسئولان و برنامه‌ریزان برای ایجاد فضای نشاط‌آور، کمک خواهد کرد تا رؤیای دشمن بسان دوره‌های قبل در خصوص کاهش مشارکت مردمی در این عرصه نیز تعبیر نشود و شاهد حضوری پررنگ و پرشور پای صندوق‌های رأی در ۱۱ اسفند باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش رسانه ملی این است که در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در مسیر جهاد تبیین گام برداریم، خاطرنشان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب در راستای امیدآفرینی نقش مؤثری در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارد و از طرفی برگزاری انتخابات باشکوه زمینه‌ساز اقتدار نظام است.

کد خبر 723773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.