تراز تجاری چهارمحال‌وبختیاری ۱۳۰ میلیون دلار مثبت شد

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: برای اولین بار تراز تجاری استان با میزان ۱۳۰ میلیون دلار مثبت شد که افزایش ۱۰۶ درصدی داشت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری علی اصغر عبداللهی امروز _ یکشنبه هشتم بهمن _ در بازدید استاندار از گمرک استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم جهت آسیب‌شناسی دقیق برای رفع مشکلات و شناسایی نقاط ضعف گذشته و شناخت ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی استان انجام شده است.

وی با بیان این که گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش مهمی در توسعه استان دارد، ادامه داد: گمرک استان جهت کمک به واحدهای تولیدی و ترخیص مواد اولیه تولید، تسهیلات ۱۸ گانه را به واحدهای تولیدی استان ابلاغ کرده است که در رشد تولید استان نقش بسزایی دارد.

عبداللهی تصریح کرد: ۳۲۵ هزار تن بار از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از استان صادر شده است که نشان دهنده ۲۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته است همچنین ۱۵۵/۵ میلیون دلار از استان صادرات صورت گرفته که رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵ میلیون دلار واردات در استان اتفاق افتاده که افزایش ۱۵۳ درصدی داشته است.
مدیر گمرک استان اظهار کرد: برای اولین بار تراز تجاری استان با میزان ۱۳۰ میلیون دلار مثبت شد که افزایش ۱۰۶ درصدی داشت است.

وی ادامه داد: یک و نیم برابر دولت دوازدهم از گمرک استان در سال ۱۴۰۲ کالا صادر شده است.

علی اصغر عبداللهی تاکید کرد: اگر گارگاه‌های تولیدی مختلفی در استان راه اندازی کنیم ولی گمرک استان ارتقا پیدا نکند رشد اقتصادی در استان رقم نمی‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری باعث شروع توسعه در استان می‌شود وجود گمرک در شهرستان لردگان باتوجه به وجود پتروشیمی و ظرفیت بالای کشاورزی ضروری است.

عبداللهی بیان کرد: ساختمان گمرک بروجن آماده افتتاح و منتظر دستور است.

کد خبر 723710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.