درمان ۱۴۴ هزار بیمار دیابتی و مبتلا به فشار خون در قزوین

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان قزوین گفت: در استان قزوین در مجموع بیش از ۱۴۴ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون تحت درمان هستند و پیش از آغاز پویش ۸۹ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا و ۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان قزوین تحت مراقبت و درمان بودند.

عبدالله دیده‌بان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان اظهار کرد: در این پویش تا امروز حدود ۲۳۰ هزار فرد در مرحله پیش از ابتلاء به فشار خون بالا یا دیابت شناسایی کردیم.

وی افزود: ۸۵ درصد این جمعیت یعنی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر در آستانه ابتلای به فشار خون بالا قرار داشتند و حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله پیش‌دیابت هستند، یعنی خطر ابتلاء به دیابت به آن‌ها بسیار نزدیک شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با بیان اینکه خود مراقبتی و انجام منظم مراقبت‌ها از ابتلاء باید توسط افراد یادشده جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: در طول اجرای این پویش بیش از ۱۶ هزار بیمار محتمل نیز شناسایی شدند.

دیده‌بان تصریح کرد: در این حوزه ۱۱ هزار و ۸۵۶ فرد محتمل ابتلاء به بیماری فشار خون بالا و ۵۱۰۶ فرد محتمل ابتلاء به بیماری دیابت شناسایی شدند که انتظار می‌رود با پیگیری موارد محتمل شناسایی شده در این پویش، تشخیص زودهنگام بیماری و آغاز به موقع درمان بتوان از پیشرفت بیماری در این افراد و عوارضی همچون نارسایی کلیه، بیماری قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در استان قزوین در مجموع بیش از ۱۴۴ هزار فرد بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون تحت درمان هستند که پیش از آغاز پویش ۸۹ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا و ۵۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان قزوین تحت مراقبت و درمان بودند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین گفت: با اجرای پویش تعداد ۱۹۶۲ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۳ هزار و ۷۸۲ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شدند و تحت مراقبت و کنترل قرار گرفتند.

دیده‌بان از اتمام زمان اجرای پویش ملی سلامت خبر داد و افزود: با این حال طرح غربالگری و شناسایی بیماران در برنامه خطرسنجی قلبی و عروقی در تمام مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ادامه دارد و مردم می‌توانند با مراجعه به یکی از این واحدها در نزدیکی محل سکونت خود، این خدمات را دریافت کنند.

کد خبر 723673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.