نگاه شورا در بررسی بودجه به سیاست‌های ضد تورمی است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم حفظ قدرت بودجه گفت: نگاه شورا به سیاست‌های ضد تورمی و حداقل افزایش ممکن در عوارض و بهای خدمات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نطق میان دستور صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک به مناسبت اعیاد گذشته و پیش‌رو اظهار کرد: نسبت به ایامی که در آن هستیم به‌خصوص اتفاقات جبهه مقاومت در هفته گذشته، جملات شهید آوینی جزو بهترین نشانه‌هاست، می‌فرماید «بعضی‌ها ما را سرزنش می‌کنند که چرا دم از کربلا می‌زنید و عاشورا، آن‌ها نمی‌دانند کربلا بیش از آنکه برای ما یک شهر باشد یک افق است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده‌ایم، نه یک بار و نه دو بار، به تعداد شهدایمان.»

وی افزود: این شهید عزیز جای دیگر اشاره می‌کند «حلقوم‌ها را می‌توان برید اما فریادها را هرگز، فریادی که از حلقوم بریده برمی‌آید جاودانه می‌ماند. مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت و زنهار این غفلتی که من و تو را در خود گرفته، غفلت قیامت است. ان‌شاء‌الله که مورد عنایت و شفاعت همه شهدا به‌ویژه شهدایی که در این ایام در جبهه مقاومت و صف پیکار با دشمن اصلی اسلام و مسلمین هستند قرار بگیریم.»

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: هفته گذشته شاهد ارائه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان بودیم که با توجه به آنچه در فرایند اصلاح بودجه سال جاری رخ داد قابل پیش‌بینی است که ضرورت دارد شهرداری به دو اصل اساسی در کنار سایر راهبردهای شورای اسلامی شهر توجه داشته باشد و در جلسات بررسی بودجه تقدیمی با این پیش‌فرض‌ها همکاران ما در شهرداری حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: اول اینکه با توجه به شعار سال و شرایط کشور ضمن توجه به لزوم حفظ قدرت بودجه، نگاه شورا به سیاست‌های ضد تورمی و حداقل افزایش ممکن در عوارض و بهای خدمات است که در یکی دو هفته اخیر شاهد این موضوع بودیم. دوم ضرورت دارد شهرداری به منابع پیش بینی شده نگاه واقع‌بینانه و مبتنی بر تحقق داشته باشد و مخارج خود را بر همین اساس با اولویت‌بندی و توجه به نیازهای اصلی و قابل حصول تنظیم کند.

صالحی خاطرنشان کرد: اتصال سامانه‌های منابع انسانی و مالی شرکت‌ها و سازمان‌ها به سیستم نظارت یکپارچه شهرداری جزو تأکیدات بودجه ۱۴۰۲ بوده است که دو ماه قبل در همین تریبون تذکر داده شد، گزارش‌هایی ارائه شد، اما همچنان شاهد نقص‌هایی در این حوزه هستیم و حتی در جلسات بودجه اشاره شد که بعضی سازمان‌ها حتی به سامانه بودجه شهرداری نیز متصل نیستند و ضرورت دارد تا پیش از پایان بررسی بودجه ۱۴۰۳ این تاکید اتفاق بیفتد.

وی افزود: بخشی از منابع در دسترس و جزو حقوق شهر مربوط به مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که از مردم شهر گرفته شده، همچنین عوارض سبز و آلایندگی و سوخت است که لزوم تدبیر دولت و مدیریت استان و اداره کل محیط زیست را برای ادای شهر می‌طلبد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شرایط اقتصادی برای کنترل فشار درآمدی بودجه شهرداری و سنگین نشدن سهم مردم باید حق شهر توسط بخش‌هایی از دولت از جمله وزارت اقتصاد و صنایع بزرگ پرداخته شود.

وی با اشاره به دو نکته در حوزه شهرسازی و خبر خوب این هفته اظهار کرد: پیرو مطالعات قبلی و تلاش معاونت شهرداری در جهت تغییر فرهنگ عمودی‌سازی زمینه احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی با شرایط سبک زندگی ایرانی و اسلامی بررسی شده و امید است در ادامه با پیگیری‌های جدی شامل اجرایی شدن الگوی ساخت این مسکن‌ها باشیم.

صالحی گفت: خبر خوب دوم اینکه پیرو عهدی که از ابتدا بر شفافیت و رعایت قانون در چارچوب طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری داشتیم در دو هفته گذشته با تدبیر شهردار سه تصمیم پیشگیرانه در این باره گرفته شد که اجرایی‌شدن آن نوید روشنی برای مردم و مبتنی بر وفای به عهد مدیریت شهری است که نسبت به این قانون بر عهد خود پایدار هستند و خواهد بود.

کد خبر 723662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.