بهره‌برداری از فاز نخست روشنایی فضای سبز شهرک صفائیه در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: فاز نخست احداث شبکه روشنایی محوطه فضای سبز شهرک صفائیه در این منطقه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه نورپردازی فضای سبز فرصتی مناسب برای لذت بردن از محیط خارج از منزل و پارک‌های داخل شهر در ساعات نزدیک به غروب خورشید و شب هنگام است، تصریح کرد: چراغ‌های پارکی بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند فضای بین درختان، بوته‌ها، مجسمه‌ها و حتی پیاده‌روها را روشن کند.

وی با بیان اینکه این چراغ‌ها توسط تکنیک‌های نورپردازی متفاوتی برای جلوه‌نمایی پارک‌ها و فضای سبز شهری استفاده می‌شود تا جذابیت محیط و ایمنی فضای سبز را در طول شب برای مردم فراهم کند، افزود: در این راستا و برای رفاه حال شهروندان پروژه احداث شبکه روشنایی با ۱۷ پایه روشنایی پنج متری در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان وجود نور مناسب برای فضاهای سبز درون‌شهری را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: روشن بودن پارک‌ها مزایای زیادی دارد که می‌تواند به ایجاد یک تجربه بصری بهتر کمک کند، به‌طوری که با روشنایی مناسب می‌توان پارک‌های شهر را به مکانی امن و لذت‌بخش تبدیل کرد.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه پایه‌های روشنایی این محوطه برای جلوگیری از سرقت از سه متر به ۵ متر ارتقا پیدا کرد، گفت: ایجاد نورپردازی LED به پارک‌ها کمک می‌کند ۷۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سیستم‌های کنترل نور مناسب با فناوری LED می‌تواند به کاهش هزینه‌های عملیاتی مداوم و ایجاد نور مناسب کمک کند، اظهار کرد: پروژکتورهای ۳۵ واتی LED در محوطه فضای سبز شهرک صفائیه نصب شد تا شهروندان برای تردد از جنب این محوطه با معضل کمبود روشنایی مواجه نشوند، فاز نخست احداث شبکه روشنایی محوطه فضای سبز این شهرک با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در روشنایی پارک، استفاده از وسایل روشنایی با منبع نور LED با راندمان بالا انتخاب خوبی خواهد بود، این چراغ‌ها مجهز به سیستم‌های روشنایی هوشمند است که می‌تواند به‌تدریج سطح روشنایی را اواخر شب کاهش دهد، همچنین این فرایند می‌تواند انرژی بیشتری را ذخیره کند.

کد خبر 723658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.