منتظر ورود سامانه بارشی جدید باشید/ مازندران و گلستان میزبان شدت بارش‌ها است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه امروز میزان بارندگی در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت، گفت: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور، ابرناکی و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بعضی مناطق دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و مناطق جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان فعال خواهد بود.

وی افزود: میزان بارندگی در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و این سامانه اواخر وقت از شرق کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه ابرناکی و بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق کشور، آسمانی صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی روز مذکور، در غرب گیلان و شرق اردبیل بارش شدت خواهد داشت و سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور، ابرناکی و بارش برف و باران در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران آغاز می‌شود.

وی گفت: طی روز دوشنبه در نیمه غربی سواحل دریای خزر بارندگی تقویت خواهد شد و در خراسان رضوی نیز بارش رخ می‌دهد، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این وضعیت در غرب و مرکز کشور و سواحل غربی دریای خزر ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در تهران و سمنان و نوار شرقی کشور، وزش باد شدید و در بعضی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا روز چهارشنبه دریای خزر و طی روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و وزش باد شدید، با بیشینه ۱۳ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۱۱ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 723541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.