اجرای پروژه فاز سوم توسعه باغ فدک محور طرح‌های عمرانی منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه فاز سوم توسعه باغ فدک به‌عنوان محور پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه در حال اجرا است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بیش از شش پروژه عمرانی در باغ فدک در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان سال جاری به شهروندان و مسافران نوروزی تقدیم شود.

وی با اشاره به تشکیل نشست‌های کمیته عالی باغ فدک با حضور مدیران و معاونان شهرداری اصفهان افزود: احیای باغ فدک و تبدیل آن به قطب گردشگری شمال شهر اصفهان هدف اصلی اجرای این پروژه‌ها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان ادامه داد: ساخت و تجهیز ساختمان مخزن و ایستگاه پمپاژ باغ فدک برای تأمین آب شرب در کل باغ فدک با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

سلطان‌آقایی گفت: نماز خانه و بازارچه باغ فدک به مساحت ۱۳۵۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: مجموعه سازه‌های خشتی باغ فدک که به‌صورت نمونه و برای نخستین بار در مرکز کشور طراحی و اجرا می‌شود نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد ریال در حال ساخت و تکمیل است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: محور خیابان لاله به‌عنوان یکی از محورهای اصلی تردد مسافران در باغ به طول ۱۵۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال، با عملیات زیرسازی و آسفالت، پیاده‌روسازی و دفع آب‌های سطحی بهینه‌سازی و اصلاح خواهد شد.

سلطان‌آقایی بیان کرد: پروژه عمرانی تکمیل فاز دوم دریاچه باغ شامل احداث جداول سنگی، احداث پیاده‌روی کنار دریاچه به طول ۱۴۰۰ متر و ساخت پیاده‌روی اصلی به طول ۱۰۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال با سرعت خوبی در حال اجرا است و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی گفت: مرحله نخست فاز سوم توسعه باغ فدک با محوریت احداث و بهره‌برداری از دریاچه سوم به مساحت ۲۰ هزار متر مربع نیز به سرعت و در دو شیفت کاری وارد مرحله زیرسازی شده و در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای این فاز، اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و تحت نظارت کارگروه ویژه معماری و طراحی متشکل از معاونت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در مدیریت شهری و بخش خصوصی در حال اجرا است.

سلطان‌آقایی ادامه داد: سال آینده شاهد درخشش باغ فدک به‌عنوان قطب گردشگری شمال شهر اصفهان باشیم.

کد خبر 723305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    سلام ، چه دیر؟ حداقل ۸ سال دیر شده ، یک شرکت خصوصی در سال ۹۴ تا ۹۶ ، ماهها زحمت کشیدند ولی به نتایج مثبتی نرسید.