ماه در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

ماه هفتم بهمن در دورترین فاصله از خورشید قرار می‌گیرد و فاصله آن تا خورشید ۰.۹۸۷۲ واحد نجومی خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه شنبه _هفتم بهمن‌_ در چرخش ماهانه خود به دور زمین، در دورترین فاصله از خورشید در فاصله ۰.۹۸۷۲ واحد نجومی قرار خواهد گرفت، این اتفاق تقریباً هم‌زمان با عبور از ماه کامل رخ می‌دهد؛ در لحظه اوج خورشیدی ماه، زمین در فاصله ۰.۹۸۴۶ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۰.۹۸۷۲ واحد نجومی از خورشید قرار می‌گیرد، فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۷ واحد نجومی (۴۰۳ هزار کیلومتر) خواهد بود.

پایان حرکت رتروگراد سیاره اورانوس

حرکت رتروگراد سیاره اورانوس شنبه، هفتم بهمن به پایان می‌رسد، این سیاره حرکت خود به سمت غرب را پایان می‌دهد و در عوض به حرکت معمول‌تر خود به سمت شرق بازمی‌گردد؛ این تغییر جهت پدیده‌ای است که تمام سیارات بیرونی منظومه شمسی به‌طور دوره‌ای، پس از چند ماه از عبور از مقابله، دچار آن می‌شوند.

حرکت رتروگراد یا رو به عقب در اثر حرکت خود زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود، همان‌طور که زمین به دور خورشید می‌چرخد دیدگاه ما نیز تغییر می‌کند و این اتفاق باعث می‌شود که موقعیت ظاهری اجسام در آسمان با یک دوره یک‌ساله تغییر کند.

سیاره اورانوس از اصفهان قابل رؤیت خواهد بود و حوالی ساعت ۱۸:۳۰ حدود ۷۴ درجه بالاتر از افق جنوبی در دسترس قرار می‌گیرد، سپس ساعت ۱۸:۴۳ حدود ۷۴ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و تقریباً ساعت ۲۳:۴۳ غیرقابل رصد می‌شود؛ سیاره اورانوس طی هفته‌های بعد هر شب چهار دقیقه زودتر به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و به تدریج در گرگ‌ومیش غروب ناپدید می‌شود.

مقارنه مریخ و عطارد

سیاره عطارد و مریخ شنبه، هفتم بهمن در یک راستا قرار می‌گیرند، به‌طوری که سیاره عطارد از سمت شمال سیاره مریخ عبور می‌کند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست، این دو سیاره در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسند و در زمان سحر نیز بیش از چهار درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

سیاره عطارد در قدر منفی ۰.۲ و سیاره مریخ در قدر ۱.۳ هر دو در صورت فلکی قوس قرار دارند، این دو سیاره به‌قدری از یکدیگر دور هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی رصد کرد.

نزدیک شدن مریخ و عطارد به یکدیگر

سیاره‌های عطارد و مریخ شنبه، هفتم بهمن‌‬ به یکدیگر نزدیک می‏‌شود و از زاویه ۱۴.۶ دقیقه قوسی یکدیگر می‌گذرند، البته این پدیده از اصفهان قابل رصد نیست، این دو سیاره در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و در زمان سحر نیز بیش از چهار درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

سیاره عطارد در قدر منفی ۰.۲ و سیاره مریخ در قدر ۱.۳ هر دو در صورت فلکی قوس قرار دارند،، این دو سیاره به‌قدری از یکدیگر دور هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما می‌توان آن‌ها را با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی رصد کرد.

کد خبر 723228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.