اطاعت از ولی امر مسلمین رمز پیروزی ملت است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت:عبارت «ما رایت الی جمیلا» حضرت زینب (س) نشان از عمق ولایت پذیری شیعیان است، زیرا اطاعت از ولی امر مسلمین رمز پیروزی یک ملت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌السلام احمد سالک ظهر امروز _جمعه، ششم بهمن_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اصفهان ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) پیام‌رسان نهضت عاشورای امام حسین (ع) بودند و انقلاب نوینی را با رویکرد جهاد تبیین بنا نهادند و به ما یاد دادند که چگونه باید مقابل ظلم و استکبار ایستاد و برای حفظ ولایت و ارزش‌ها مقاومت کرد.

وی افزود: حضرت زینب (س) در جلسه با ابن زیاد فرمودند «چیزی جز زیبایی» ندیدم، موضوعی که در جمله نهفته است معامله با خدا و دفاع از قرآن و ولایت است، این آموزه امروز برای ملت ایران ضروری است، این جمله حضرت زینب (س) نشان از عمق ولایت پذیری شیعیان است، بنابراین اطاعات از ولی امر مسلمین رمز پیروزی یک ملت است، این جمله حضرت زینب (س) به معنای برخورد شجاعانه و اقتدار با دشمنان اسلام است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عبارت «ما رایت الی جمیلا» حضرت زینب (س) یعنی حرکت در مسیر شهادت که چیزی جز سعادت در پی نخواهد داشت، امروز افتخار ملت ایران این است که شهدای بسیاری تقدیم اسلام کردند؛ این جمله حضرت زینب (س) به معنی اقتدار و قوی شدن در مقابل دشمنان است و امروز شاهد این اقتدار در مقابل رژیم صهیونیستی هستیم.

سالک خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در کلام خود فرهنگ دشمن‌شناسی را به ما آموزش می‌دهند و بر امید به نعمت‌های خداوند تاکید می‌کنند، امروز استکبار جهانی در تلاش است که ملت ایران را ناامید کند، زیرا در ناامیدی آگاهی و بصیرت کاهش می‌یابد، اما ملتی که پشت سر حضرت زینب (س) ایستاده است به روزی‌های روشن امیدوار است.

وی افزود: براساس فرمایش حضرت علی (ع) نگرانی‌ها و سختی‌ها مانع از حرکت بزرگ نیست، ایشان می‌فرمایند چون سختی‌ها به نهایت برسد، گشایش موجب خواهد شد، با حضور در انتخابات تمام سختی‌ها را می‌توانیم با انتخاب اصلح برطرف کنیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند جماعتی از مشرق زمین قیام می‌کنند و این مردم زمینه را برای حضور حضرت مهدی (عج) فراهم خواهند کرد، در دوازدهم و بیست‌ودوم بهمن شرایط انقلاب مهدی (عج) فراهم شد، ملت با بصیرت ایران در طول ۴۵ سال در همه صحنه‌ها حاضر بودند و مقابل دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

کد خبر 723174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.