بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

آخرین نظرسنجی‌ها از بیش از ۲۰ هزار شهرنشین در سراسر جهان نشان می‌دهد نیویورک ایالات‌متحده، کیپ‌تاون آفریقای جنوبی، برلین آلمان، لندن انگلستان و مادرید اسپانیا بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جدیدترین نظرسنجی‌ها با توجه به معیارهای شاخصی هم‌چون غذا (کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن)، فرهنگ، زندگی شبانه، احساس مردم در شهر و مواردی از این قبیل نشان می‌دهد نیویورک در حال حاضر بهترین شهر دنیا برای برای بازدید و زندگی است.

گزارش حاکی از آن است که همه‌گیری کووید -۱۹ تنها باعث نزدیک‌تر شدن شهرها به یکدیگر نشده است، بلکه آن‌ها در این دوران دوباره متولد شده و بهتر از همیشه در زمینه‌های گردشگری، کار و زندگی به بهترین نحو پیکربندی مجدد شده‌اند.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

فهرست بهترین شهرهای جهان

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴ به لطف هر موردی که ارائه می‌دهد، باعث خوشحالی ساکنان خود هستند. بهترین شهر جهان، نیویورک، شهری است که اکثر ساکنان دیگر شهرهای جهان دوست دارند در آن زندگی کنند.

دیگر شهرهای برتر در این رده‌بندی به‌ترتیب کیپ‌تاون آفریقا، برلین آلمان، لندن انگلستان، مادرید اسپانیا، مکزیکوسیتی مکزیک، لیورپول بریتانیا، توکیو ژاپن و رم ایتالیا هستند.

پورتوی پرتغال، پاریس فرانسه، بمبئی هند، لیسبون پرتغال، شیکاگو ایالات متحده منچستر بریتانیا، سائوپائولو برزیل، لس‌آنجلس ایالات متحده، آمستردام هلند، لاگوس نیجریه و ملبورن استرالیا دیگر شهرهای موجود در این فهرست به‌شمار می‌روند که در جایگاه‌های دهم تا بیستم فهرست مورد نظر قرار گرفته‌اند.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

رتبه‌بندی حاضر توسط یک نظرسنجی جهانی در مورد هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان در زمینه‌های کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن غذا، شب‌زنده‌داری و فرهنگ، همچنین ارائه تصویری جهانی از زندگی شهری، از هزاران شهرنشین تهیه و با دیدگاه‌های بیش از ۱۰۰ نویسنده و ویراستار مستقر در سرتاسر جهان ترکیب شده است.

نیویورک

نیویورک به دلیل کیفیت زندگی برای مردم محلی و جذابیت جهانی برای بازدیدکنندگان و به لطف عوامل متعددی از جمله غذا، فرهنگ، زیبایی و ساکنان شاد، برترین جایگاه را به‌دست آورد. ۱۵ درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که تمایل دارند در نیویورک زندگی کنند و مردم محلی آن را شهری با زیبایی تاریخی، طبیعت دلپذیر در کنار ارائه فهرست بی‌پایانی از فعالیت‌هایی که باید انجام داد، از تئاتر و هنر گرفته تا تجربه‌های نوآورانه آشپزی، توصیف کرده‌اند.

ساکنان نیویورک شهر خود را بسیار قابل احترام و مکانی می‌دانند که با وجود چالش‌های مختلف همیشه در حال تطبیق و تغییر است و مرزها را پیش می‌برد.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

کیپ‌تاون آفریقای جنوبی

برترین شهر بین‌المللی در این فهرست، کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی به دلیل زیبایی‌های ظاهری هم‌چون سواحل خیره‌کننده و فرهنگ پویای خود محسوب می‌شود. این مکان میزبان بسیاری از گالری‌ها، استودیوها و رویدادهای عمومی در بالاترین رتبه‌های جهانی از جمله نمایشگاه هنر کیپ‌تاون، بزرگ‌ترین نمایشگاه هنری آفریقا، است.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

برلین، آلمان

برلینی‌ها عاشق مهمانی گرفتن هستند که این موضوع توسط نتایج نظرسنجی حاضر نیز تأیید شد. صحنه زندگی شبانه برلین موفق به کسب رتبه قابل‌توجه ۸۲ درصدی شده است. از نکات بارز شهر نیز این‌که علاقه‌مندانی که به انجام فعالیت‌های روزانه در فضای باز هستند، می‌توانند سوار دوچرخه شوند، به یکی از مسیرهای دوچرخه‌سواری مناسب سطح شهر بروند و از آن برای رسیدن به یکی از فضاهای سبز شهر استفاده کنند.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

لندن، انگلستان

پاسخ‌دهندگان نظرسنجی در لندن اظهار کردند که شهر به «بدبختی و باران» شهرت دارد، اما با این وجود، زندگی در آن موجب خوشحالی آن‌ها می‌شود، چراکه می‌توان در آن به فعالیت‌های متنوعی، از سنتی تا مدرن پرداخت. بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های لندن رایگان هستند، این شهر پارک‌های بزرگ و کافه‌های زیبا و افسانه‌ای دارد. پس از چندین سال مورد انتقاد بودن در زمینه زندگی شبانه ضعیف، جدیدترین کلوپ‌های شبانه لندن بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر از همیشه و با سیستم‌های صوتی و مجموعه‌های فوق‌العاده پیشرفته پا به عرصه شب‌زنده‌داری گذاشته‌اند.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

مادرید، اسپانیا

مادرید شهری پرجنب‌وجوش است که به‌واسطه اصالت، غذاخوری‌ها، کافه‌های استثنایی و فرهنگ پویا متمایز محسوب می‌شود. این شهر سال گذشته بار دیگر میزبان بهترین سرآشپز جهان بود و گالری مجموعه رویال آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های جهان شناخته شد. پروژه‌های این شهر برای سال ۲۰۲۴ برگزاری کنسرت‌های بین‌المللی فراوان در استادیوم سانتیاگو برنابئو پس از بازسازی است.

بهترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۴

کد خبر 723078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.