پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک / بارش برف و باران ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطقی از کشور، از تداوم بارش برف و باران خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق کشور، بارش باران و برف و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: شنبه بارش در غرب و زاگرس مرکزی تشدید می‌شود و نیمه غربی و مناطقی از جنوب و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد و یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب و شمال غرب کشور، بارش رخ می‌دهد و سپس بارش به شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، بعضی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: امروز در نیمه شمالی فارس، یزد، غرب و شمال کرمان، بعضی نقاط سیستان و بلوچستان و شنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی نیز گاهی وزش باد شدید و در بعضی از این مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز بخش‌های مرکزی و غربی خلیج فارس، شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و یکشنبه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و یکشنبه و دوشنبه نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری به تدریج ابری و بارش باران، گاهی وزش باد و مه رقیق، با بیشینه ۱۲ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان نیمه ابری در صبح مه آلود، به تدریج کاهش ابر و از بعدازظهر وزش باد شدید با بیشینه ۱۷ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 723073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.