دیدار صمیمانه استاندار کرمانشاه با نوجوانان و جوانان فعال در محلات

استاندار کرمانشاه با حضور در خانه احسان محله «حکمت‌آباد»، در یک دیدار صمیمانه پای سخنان و دغدغه‌های نوجوانان و جوانان فعال در محلات کلانشهر کرمانشاه نشست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) استاندار کرمانشاه با حضور در خانه احسان محله «حکمت‌آباد»، در یک دیدار صمیمانه حدود سه ساعت پای سخنان و دغدغه‌های نوجوانان و جوانان فعال در محلات مشکل‌دار کلانشهر کرمانشاه نشست و در جریان ظرفیت‌ها و اقدامات ابتکاری آنان قرار گرفت.

در این دیدار که صبح روز _پنجشنبه، پنجم بهمن_ برگزار شد، جمعی از فعالان اجتماعی-فرهنگی دختر و پسر از محلات چمن، باریکه، دولت‌آباد، حکمت‌آباد، باغ ابریشم و ملاحسینی حضور داشتند.

حاضران در این دیدار صمیمانه، حدود سه ساعت از دغدغه‌های خود و راهکارهای رفع نیازهای محلات پُرمشکل استان سخن گفتند و پیشنهادهای مختلفی ارائه کردند.

نوجوانان و جوانان این محلات که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی، عقیدتی و اجتماعی فعال هستند، بخشی از اقدامات ابتکاری و ظرفیت‌های خود را مطرح و برای کمک به مسئولان شهری در رفع معضلات و مسائل محلات اعلام آمادگی کردند.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این دیدار پس از شنیدن سخنان حدود ۲۰ نفر از حاضران، با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت امیر المومنین (ع) و گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: اقدامات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ابتکارات نوجوانان خلاق محلات شهر کرمانشاه که نمونه‌های آن را در این دیدار دیدیم، قابل تحسین و تقدیر است.

وی با بیان اینکه اطلاق عنوان «حاشیه‌نشین» یا «کم‌برخوردار» به این محلات اشتباه و نابجا است، افزود: آن دسته از محلاتی که خدمات کمتری دریافت کرده و نیازمند توجه بیشتر هستند، نباید برچسب حاشیه‌نشین بخورند و مسیر پیشرفت و آبادانی آن‌ها با مفاهیم نادرست و ناامیدکننده، ناهموار و امید و انگیزه از ساکنانش گرفته شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در عین حال که ما مسئولان وظیفه داریم با جدیت و تلاش شبانه‌روزی خدمات بیشتری به این محلات ارائه و نگرانی ساکنانش را مرتفع کنیم، لازم است امید و انگیزه در اهالی این مناطق به‌ویژه در بین نوجوانان تقویت شود، زیرا استعدادها و ظرفیت‌های ویژه و متعددی در این محلات وجود دارد که بی شک می‌توانند در همراهی برای بهبود شرایط و رفع موانع محلات و استان، تأثیر مستقیم و ملموسی داشته باشند و آینده درخشانی را رقم بزنند.

وی همچنین با استقبال از نظرات مطرح شده توسط فعالان خدمت‌رسانی در محلات، از آنان خواست که با تمام توان و امیدواری، تحصیلات و مهارت‌های خود را ادامه دهند تا به اهداف بلند و ارزشمند خود برسند و مایه افتخار همگان شوند.

دیدار صمیمانه استاندار کرمانشاه با نوجوانان و جوانان فعال در محلات

صحرایی بر ضرورت تداوم جلسات هم تاکید و عنوان کرد: این جلسات را به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده ادامه خواهیم داد و در گام بعدی با کسانی که به صورت میدانی در خدمت‌رسانی به محلات نیازمند توجه بیشتر فعال هستند، دیدار می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست نکات مختلفی درباره مشکلات محلات مطرح شد که استاندار کرمانشاه قول داد آن‌ها را از مدیریت شهری کرمانشاه مطالبه کند تا برخی هم با قید فوریت رفع شوند.

در پایان این دیدار نوجوانان یک جلد قرآن کریم و یک تندیس را به پاس تلاش‌ها و خدمات استاندار کرمانشاه برای کاهش مشکلات محلات مشکل‌دار استان هدیه کردند.

دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی دولت و مدیرکل روابط عمومی استانداری هم در این نشست حضور داشتند.

کد خبر 723016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.