روایت پدری از جنس جهاد و همراهی

وسعت قلب پدر را نمی‌توان توصیف کرد و هیچ واژه و حتی جمله‌ای توان ادای ایثار این پدر را ندارد؛ او همان کسی است که در پس سختی‌ها و دشواری‌های زندگی، پناهی برای قلب‌های رنجور می‌شود و با خدا عهد بسته که در کنار مردم مناطق محروم باشد و گره از کار خلق خدا باز کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «پدر» کلمه‌ای است که حتی به زبان آوردن آن دل را از تردید و نگرانی می‌کند و دنیایی از معانی را در خود جای داده است، مهر و ایثار پدر در پس دل مشغولی‌های زندگی گم می‌شود، اما تنها یاد و حضورش کافی است تا مرهمی روی زخم روزگار احساس شود.

پدر سرشار از عشق و امید و قهرمانی برای فرزندانی است که راه رفتن و ایستادن هنگام زمین خوردن را از او آموختند، نام او به دل‌چسبی یاد نان گرم سفره و بوی او، بویی سرشار از سخاوت، مردانگی و نجابت است.

پدر خم به ابرو نمی‌آورد تا چیزی جز لبخند بر صورت فرزندان خود نبیند، ایستادگی می‌کند تا زندگی را برای آنها شیرین کند و می‌بخشد تا آینده‌ای روشن برای فرزندانش بسازد و او است که مشوقی برای بلندپروازی‌ها و همچون چراغی جادو برای آرزوها است.

پدر، شبنم چکیده از چشم خدا است و همچون او، دست فرزندش را در هیاهوی زندگی رها نمی‌کند، شانه‌های او ستون‌هایی برای خانه، آغوشش حریمی امن‬ در برابر طوفان‌های بی‌رحم زندگی و‬ او کسی است که نباشد، پای همه ما لنگ است.

روایت پدری از جنس جهاد و همراهی

پدر بودن مثال ایستادگی است

مهرداد زینلیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، متخصص پزشکی مولکولی و معاونت اجرایی دانشکده پزشکی که ۵۰ سال سن دارد و پدر سه فرزند است، پدر بودن را همچون ایستادگی می‌داند و به خبرنگار ایمنا می‌گوید: اهمیت نقش مادر از لحاظ پشتیبانی عاطفی و مدیریت خانه و خانواده بی‌بدیل است و در این میان پدر است که تکیه‌گاه و ستون خانواده شناخته می‌شود و تمام اعضای این کانون گرم حتی مادر به او تکیه می‌کنند.

او با قدردانی از زحمات همسر فداکار خود برای تربیت دو پسر و یک دخترشان می‌افزاید: به طور قطع پسر یا دختر بودن فرزند برای والدین هیچ تفاوتی ندارد و هردوی آنها عطر و بویی متفاوت دارند و به زندگی یک زوج جلا و عمری دوباره و جاودان هدیه می‌کنند.

این پدر دلسوز داشتن هر سه فرزند خود را از عنایت‌های پروردگار می‌داند و تصریح می‌کند: تمام تلاش مادر و پدر برای موفقیت فرزندان است و خستگی‌های تن پدر با دیدن لبخندی از صمیم قلبی فرزندان جبران می‌شود.

او اینگونه ادامه می‌دهد: والدین یک فرزند توقعی از او ندارند جز قدردانی و تلاش برای سربلند کردن آنها، وجود فرزندان در یک خانواده باعث افتخار است و دیدن موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌های فرزندان برای پدر و مادر مانند دیدن بهترین زیبایی‌هایی است.

این پزشک فرزندان را نور چشم والدین می‌داند و آرزوی خود برای فرزندانش را رسیدن به رستگاری بیان می‌کند و می‌گوید: آرزوی هر پدر و مادری برای فرزندان خود، عاقبت به خیری در دنیا و آخرت و سعادتمند بودن آنها است، مفید بودن فرزندان، گام برداشتن در مسیر بندگی خدا و منشأ تولید نسل پاک و صالح، آرزوی تمام والدین برای فرزندان خود است.

روایت پدری از جنس جهاد و همراهی

خانواده دومی که در آن عشق جریان دارد

او با اشاره به خانواده دوم خود می‌افزاید: به واسطه جایگاه شغلی در دانشگاه و بر عهده داشتن تربیت دانشجوها، احساسی پدرانه به دانشجوهای خود دارم و آنها را همچون فرزندان خود عزیز می‌شمارم، در محیط‌های خارج از دانشگاه و اردوهای جهادی نیز ارتباطی صمیمی‌تر و ملموس‌تر با آنها دارم و هیچ‌گاه آنها را تنها دانشجو تصور نمی‌کنم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار می‌کند: خداوند را بابت جایگاه شغلی و هم‌نفس بودن با جوانان پاک، باانگیزه و آینده‌سازان کشور شاکر هستم و همواره تلاش بر این دارم که برای آنها نیز در نقش پدری دلسوز و مشوق باشم.

او با اشاره به اینکه بسیاری از اوقات نکات بسیاری را می‌توان از نسل جوان آموخت، ادامه می‌دهد: داشتن ارتباط با نسل جوان، احساس جوانی را القا می‌کند و همواره در تلاش هستم تا این ارتباط قوی‌تر و پررنگ‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

این پزشک با اشاره به فعالیت‌های جهادی در کنار دانشجویان داوطلب و باانگیزه خود تصریح می‌کند: طی چند سال اخیر تشکلی تحت عنوان «کانون جهاد سلامت» با کمک دانشجویان راه‌اندازی شده است که عرصه تربیتی بسیار خوبی برای دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی و پزشکی به شمار می‌رود.

او اضافه می‌کند: دانشجویان به صورت داوطلبانه در کنار اساتید دارای برجستگی‌های علمی و اخلاقی، در مناطق محروم و دور از مرکز، فعالیت‌های جهادی در حوزه سلامت، آموزش و فرهنگ دارند و هم‌گام با آشنا شدن با محرومیت‌ها، توانمندی‌های خود را نیز تقویت می‌کنند.

روایت پدری از جنس جهاد و همراهی

توانمندی‌هایی که از خدمت‌رسانی حاصل می‌شود

این متخصص پزشک مولکولی می‌گوید: فعالیت‌های جهادی مذکور باعث می‌شود افراد فعال در این عرصه پس از فراغت از تحصیل، به افرادی توانمند و مدیر در حوزه تخصص خود تبدیل شوند و انس با این عزیزان نیز یکی از نعمت‌هایی است که خداوند به من عطا کرده است.

او این جمع را همچون خانواده می‌داند و با اشاره به عشق و صمیمت در این خانواده، تاکید می‌کند: این صفا و صمیمت به برکت برگزاری اردوهای جهادی و فضاهایی است که افراد خالصانه در جهت خدمت به بندگان خدا در کنار یکدیگر قرار گرفتند و عهد و پیمان بستند تا خود را بسازند و برای آبادانی کشور قدم بردارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه می‌دهد: فعالیت‌های جهادی این خانواده در مناطق محروم از جمله حاشیه شهرها و با اولویت قرار دادن گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض خطر شامل زنان باردار، کودکان و نوجوانان و افراد سالمند انجام و به این افراد خدماتی از جمله خدمات مرتبط با غربالگری سلامت و دندان‌پزشکی و آموزش‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

روایت پدری از جنس جهاد و همراهی

خزانی که با دستان او بهار می‌شود

خزان زندگی با دستان پرتوان پدر بهار می‌شود و پرده‌های غم از سایه او ترس دارند، گرمای آغوش او گرمای افسانه‌ای خورشید را دارد، شنیدن نامت از زبانش تو را به عرش قدرت می‌رساند و گویی با بودن اوست که سنگ‌های مسیر موفقیت، توان ایستادن ندارند.

پدر مانند داستانی حماسی است که بارها و بارها در ذهن تکرار می‌شود و هیچ مردانگی، غیرت و شجاعتی به پای او نمی‌رسد؛ اولین و آخرین پناه خستگی‌ها است و اوست که واژه امنیت را معنا می‌بخشد و بلندی قامت او، امیدی بلند قامت برای زندگی می‌سازد.

پدر تلخی‌های روزگار را به جان می‌خرد تا فرزندان تنها طعم شیرین زندگی را را بچشند، بار خستگی‌ها را از شانه آنها بر می‌دارد و همچون یافتن آتشی گرم در روزهای سرد زمستان است، به حرمت بودن اوست که ناکامی‌ها رنگ می‌بازد و فرزندان با قوت قلب در مسیر زندگی گام برمی‌دارند.

کد خبر 722913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    1 0
    سلام ماشاءالله ماشاءالله ماشاءالله به اقای دکتر زینلیان وخانواده محترمشون خدارو شکر الحمدالله الحمدالله 🌹🌹🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️❤️😘😘😘😘😘