۱۱ درصد متوفیان و مصدومان تصادفات برون‌شهری کرمانشاه عابران پیاده هستند

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت: از مجموع افراد متوفی و مصدومان تصادفات برون‌شهری در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری، بیش از ۱۱ درصد آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالحسین زارع عصر امروز _چهارشنبه، چهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ۱۴۷ فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که ۳.۳ درصد این سوانح منجر به فوت و ۷.۸ درصد نیز باعث مصدومیت این افراد شده است.

وی ادامه داد: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است، عابران مکلف هستند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علائم از نقاط خط‌کشی شده، گذرگاه‌های غیرهمسطح و مسیرهای ویژه استفاده کنند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر عابران به تکلیف مذکور عمل نکنند، در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به اینکه تمام مقررات را رعایت نکرده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد، مسئولیتی نخواهد داشت.

زارع یادآوری کرد: عابران پیاده هنگام عبور از عرض یا طول جاده از محل‌های مشخص شده یا مکان‌های دارای امکانات عبور استفاده کنند و در صورت فقدان این امکانات با احتیاط و بدون عجله از جاده عبور کرده و شب‌ها برای بهتر دیده شدن لباس‌های رنگ روشن بپوشند.

کد خبر 722855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.