ترویج غذای محلی در بروکسل با دستگاه‌های فروش خودکار خوراکی

دستگاه‌های فروش خودکار خوراکی متروی بروکسل در راستای ارتقای سلامت شهروندان، میان‌وعده‌های سالم حاصل تولیدات محلی را عرضه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جوامع مدرن به سمت آگاهی بیشتر در مورد زندگی و تغذیه سالم در حال تکامل است، اما یکی از مکان‌های بالقوه‌ای که ممکن است از دید مسئولان شهری پنهان مانده باشد، ماشین‌های فروش غذا در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس است که اغلب نوشیدنی‌های مملو از شکر یا خوراکی‌های ناسالم را عرضه می‌کنند.

اپراتور حمل‌ونقل عمومی بروکسل، تصمیم گرفته است با نصب دستگاه‌های فروش خودکار خوراکی‌های سالم در بعضی از ایستگاه‌های متروی محلی، در این زمینه اقدامات شاخصی را انجام دهد.

ترویج غذای محلی در بروکسل با دستگاه‌های فروش خودکار خوراکی

تغییر سلیقه شهروندان از انتخاب مواد غذایی فرآوری‌شده به غذاهای سالم

مسئولان شهری بر این باور هستند که با چنین اقدامی قصدی برای تحمیل غذای سالم به شهروندان ندارند، بلکه می‌خواهند همه فرصت انتخاب غذای سالم را داشته باشند. قرار است دستگاه‌های فروش خودکار، غذاهای سالم و محصولات تولیدکنندگان محلی را در اختیار شهروندان قرار دهند تا آن‌ها را به مصرف غذاهای محلی تشویق کنند. مسئولان بر این باور هستند که این دستگاه‌ها به نوعی نقش تبلیغات برای زندگی سالم را خواهند داشت با این تفاوت که دیگر دروغی در این بین وجود ندارد و مردم می‌توانند با اعتماد کامل برنامه غذایی خودشان را تغییر دهند.

بروکسل سیاستی جدی برای حمایت از تولیدات و کشاورزی محلی دارد به‌طوری که در بسیاری از مناطق این شهر، مکان‌هایی به پرورش سبزیجات ارگانیک اختصاص داده شده است. یکی از معروف‌ترین فضاهای کشاورزی شهری، مزرعه‌ای خودکفا بر فراز فروشگاه «فودمت» این شهر است که از چرخش انرژی گرمایی هدررفته محیط، برای تولید محصولات تازه استفاده می‌کند.

بحث محصولات غذایی فوق‌فرآوری شده در اروپا اکنون به یک معضل سلامت تبدیل شده است و بسیاری از مدیران بخش سلامت عمومی سعی در تغییر ذائقه مردم، همچنین تعیین جریمه برای کارخانه‌های قانون‌شکن هستند تا بتوانند نسل سالمی را پرورش دهند زیرا هزینه درمان نیز باری اضافی برای دولت‌ها محسوب می‌شود.

ترویج غذای محلی در بروکسل با دستگاه‌های فروش خودکار خوراکی

کد خبر 722653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.