فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی گیشه‌ها در دی ۱۴۰۲ / جایگاه قابل تامل انیمیشن‌ها در جدول فروش

فروش سینمای ایران در اولین ماه زمستان به بیش از ۱۴۲ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان رسید و یکی از نکات قابل توجه در جدول فروش نیز کنار هم قرار گرفتن «بچه زرنگ» و «مسافری از گانورا» بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دی سال ۱۴۰۲ سینمای ایران روزهای پررونق خود را پشت سر گذاشت، به حدی که نسبت به ماه گذشته خود با افزایش بیش از ۵ میلیارد تومانی روبه‌رو بود؛ اگر بخواهیم درباره پرفروش‌ترین روزهای این ماه صحبت کنیم، باید بگوییم که جمعه، بیست‌ودوم دی با فروش بیش از ۱۰ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه، پنجم دی نیز با ۲۳۸ هزار و ۲۸۹ نفر پرمخاطب‌ترین روز این ماه محسوب می‌شوند.

در این راستا باید به این نکته توجه کرد که توجه به سلیقه مخاطبان در چینش اکران‌های سینمایی یکی از مهم‌ترین عوامل رونق گرفتن گیشه‌ها است زیرا با چینش درست آثار سینمایی در اکران و از سویی با در نظر گرفتن تمام سلیقه‌ها، زمانی که در طول مدت زمان اکران هر مخاطب با هر سلیقه‌ای فیلمی برای تماشا داشته باشد، مخاطب سینما افزایش خواهد داشت؛ چراکه سینما تفریحی نیست که به‌طور مرتب در برنامه روزانه و هفتگی افراد و خانواده‌ها وجود داشته باشد و بر همین اساس در نقاط طلایی می‌توان آن‌ها را با این این هنر آشتی داد.

فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی سینما در دی ۱۴۰۲ / جایگاه قابل تامل انیمیشن‌ها در جدول فروش
آمار فروش روزانه سینما در دی ۱۴۰۲

مروری بر عملکرد انفرادی فیلم‌ها در دی ۱۴۰۲

زمانی که نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها در دی ماه می‌اندازیم شاهدیم که این تنوع ژانر مشهود و ملموس است و بر این اساس در ده رتبه نخست، فیلم‌های سینمایی با ژانرهای کمدی، کودک و نوجوان، اجتماعی و سیاسی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

فیلم «هتل» با سهم ۲۷.۳ درصدی یعنی تعداد ۸۶۰ هزار و ۲۰۵ مخاطب و درآمد ۳۸ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومانی رتبه نخست را به خود اختصاص داده و به دنبال آن «هاوایی» با سهم ۱۸.۱۸ درصدی از کل مخاطبان معادل ۵۷۲ هزار و ۹۲۱ بلیت فروخته شده است و درآمد ۲۹ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومانی در جایگاه دوم را در اختیار گرفت.

«ویلای ساحلی» هم با سهم ۱۷.۵۲ درصدی از کل مخاطبان معادل ۵۵۲ هزار و ۱۲۳ بلیت فروخته‌شده و درآمد ۲۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومانی جایگاه سوم را در اختیار گرفت و «ورود و خروج ممنوع‌» نیز با سهم ۱۰.۲۲ درصدی از کل مخاطبان دوره یاد شده که معادل ۳۲۱ هزار و ۹۲۲ بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۱۴ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان را تجربه کرد و جایگاه چهارم را به نام خود کرد.

«فسیل» با سهم ۷.۵۱ درصدی یعنی ۲۳۶ هزار و ۶۸۲ بلیت فروخته شده و با درآمد بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان و ۲۳۶ هزار تومان جایگاه پنجم را در اختیار گرفت؛ «بچه زرنگ» با سهم ۲.۷۴ درصدی معادل ۱۰۳ هزار و ۲۱ بلیت فروخته و با فروش بیش از ۷ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان در رتبه ششم قرار دارد؛ «مسافری از گانورا» هم با سهم ۴.۷۹ درصدی ۱۵۰ هزار و ۹۱۵ مخاطب توانست درآمدی معادل ۵ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان جایگاه هفتم را به‌نام خود کرد.

در همین حال «نارگیل ۲» هم با ۵۸ هزار و ۸۶۲ مخاطب و فروش بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۹ میلیون تومان توانست رتبه هشتم کارنامه داشته و نهمین جایگاه هم «جوجه تیغی» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان یعنی سهم ۱.۸۷ درصدی از کل مخاطبان دوره مورد نظر به این فیلم رسید و «ضد» با فروش بیش از یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان در رتبه دهم جدول فروش دی قرار گرفت.

فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی سینما در دی ۱۴۰۲ / جایگاه قابل تامل انیمیشن‌ها در جدول فروش

یکی از نقاط قابل توجه در دی نیز عبور فروش سینمای ایران از هزار میلیارد تومان بود؛ وعده‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود تا پایان سال محقق می‌شود اما دو ماه زودتر یعنی در دی محقق شد و این موضوع به این معناست که باید در انتظار روزهای پررونق‌تر حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم و در بهمن نیز به‌دلیل برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد رشد چشمگیری در آمار ماهانه باشیم.

کد خبر 722611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.