کاهش دما در نیمه شرقی و شمالی کشور / منتظر باران و کولاک برف در مناطق غربی باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در نیمه شرقی و شمالی کشور گفت: روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب، در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط کوهستانی، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بعضی نقاط جنوب غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما، در بعضی نقاط رعد و برق و در نقاط کوهستانی، کولاک برف رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر، شمال شرق و بعضی مناطق غرب کشور خواهد بود و این سامانه به تدریج از کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب غرب، در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مناطق مرکزی کشور و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور، بارش، رعد و برق، وزش باد شدید و در نقاط کوهستانی، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال غرب و بعضی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور نیز ادامه خواهد داد و طی دو روز آینده در نواحی مرکزی، شرقی و جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی دو روز آینده در نیمه شمالی کشور و روز پنجشنبه در نیمه شرقی کشور دما به طور محسوسی کاهش می‌یابد، همچنین تا روز چهارشنبه دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش خفیف باران، با بیشینه ۱۶ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، آسمان قسمتی ابری، به تدریج کاهش ابر، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 722290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.