کمبود نیروی خدماتی معضل جدی مدارس تیران و کرون است

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: کمبود نیروی خدماتی و سرایه داری یکی از مهمترین معضلات مدارس این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین صائبی امروز- دوشنبه دوم بهمن-در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از جدی‌ترین مشکلات این وزارتخانه است که بخشی از این مشکل با استخدام نیروهای جدید رفع شده ولی در بخش خدمات و سرایه داری مدارس این چالش باقی مانده است.

وی افزود: کمبود نیروی خدماتی در مدارس تیران و کرون منجر به بروز مشکل برای نظافت و ارائه خدمات در این خصوص شده و چالش‌های جدی ایجاد می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون با بیان اینکه نظافت مدارس توسط کادر مدرسه انجام می‌شود، تصریح کرد: یک نیرو خدماتی گاهی چند مدرسه را خدمت رسانی می‌کند و پاسخگوی کل نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه اجازه جذب نیرو برای خدمتگزار مدارس را نداریم، تصریح کرد: در مواقعی که برنامه‌های خاصی مدارس دارند، این کمبود نیرو معضلات زیادی را ایجاد می‌کند.

صائبی به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان در این مسابقه شرکت کرده‌اند و بیش از هزار نفر آنها به مرحله شهرستانی راه پیدا کرده‌اند.

وی چنین استعدادهایی را برای رشد و پیشرفت جامعه مهم خواند و اذعان داشت: استعداد شناسی در مسابقات انجام شده و با حمایتی‌هایی که از این ظرفیت‌ها شده برخی از آنان در دیگر مسابقات نیز حائز رتبه شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون به توزیع شیر رایگان در مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از هشت هزار دانش‌آموز ابتدایی مدارس دولتی از این سرانه شیر رایگان بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان باعث شده تا دانش آموزان با الگوپذیری از معلمان خود مسیر اصلی تغذیه مفید را پیدا کنند، تصریح کرد: سفره غذا، زنگ غذای سالم و نظارت بر توزیع مواد خوراکی سالم در همه مدارس این شهرستان به ویژه ابتدایی انجام می‌شود.

حمایت از هنرمندان دانش‌آموز در تشکل‌های فرهنگی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون در این جلسه به کمک در راستای رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: از ظرفیت تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری در این راستا استفاده می‌شود.

علی معینی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکز مهم در تعامل با مدارس هستند که توانسته فرصت‌های خوبی را برای تعمیق ارزش‌های دینی رقم بزنند و به رشد دانش آموزان نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های هنری و مؤسسات فرهنگی و قرآنی آمادگی همکاری با مدارس را دارند و باید زمینه همکاری آنها فراهم شود.

کد خبر 722215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.