ورود سامانه بارشی زمستانه به اصفهان / افزایش گرما با ثبت دمای ۲۳ درجه در استان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا در استان از فعالیت سامانه بارشی، افزایش ابر و در بیشتر مناطق بارش باران و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز و گذر امواج ناپایدار تا اواخر هفته از روی استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر به ویژه در غرب و شمال استان و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی فردا در بیشتر مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده به ویژه در نیمه غربی، وزش باد نسبتاً شدید و در جنوب گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس وزش باد طی روز چهارشنبه در بیشتر مناطق شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای و در نواحی مستعد با احتمال گردوخاک خواهد بود، در شهرستان‌های فریدون‌شهر و سمیرم احتمال بارش پراکنده نیز وجود دارد.

آقایی گفت: طی روز جمعه هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی بر روی استان افزایش ابر و در بیشتر مناطق بارش باران و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 722147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.