گلستان با نقاط پرتصادف خداحافظی می‌کند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه گلستان جزو سه استان برتر کشور در رفع نقاط حادثه‌خیز است، گفت: نقاط پرتصادف این استان تا شهریور سال آینده به‌طور کامل ایمن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های مجلس شورای اسلامی به استان‌ها برای شناسایی راه‌های پرتصادف در بازه زمانی سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، از ۸۷۷ نقطه پرتصادف کشور، ۹۵ نقطه مربوط به استان گلستان بود.

وی با بیان اینکه گلستان از لحاظ برخورداری از نقاط پرتصادف بعد از تهران در جایگاه دوم قرار داشت افزود: در ۹۵ نقطه پرتصادف گلستان ۲۰۵۱ تصادف رخ داد که ۲۶۳ فوتی و ۲۰‌۳۹ مجروح به همراه داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه تاکنون ۳۱ نقطه پرتصادف در استان گلستان ایمن شده است، تصریح کرد: در ۳۱ نقطه پرتصادف گلستان که در راستای رفع آن گام برداشته شده است، ۷۲۶ فقره تصادف رخ داده بود که مرگ ۱۰۲ نفر را در پی داشت.

مصدقی خطای انسانی را عامل وقوع بیش از ۸۵ درصد تصادفات در گلستان برشمرد و افزود: از سوی دیگر مبالغ جریمه رانندگی بسیار ناچیز است و بازنگری در آن ضرورت دارد.

به گفته وی، در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های حوزه راه و شهرسازی گلستان از جمله راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه و شهرسازی تصویب شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان تاکید کرد: توسعه و تعریض ۱۶۵ کیلومتر از راه‌ها با ۴۵ هزار میلیارد ریال، بهره‌برداری از تعریض و ایمن‌سازی جاده آق‌قلا-بندرترکمن و رفع نیازهای این جاده از جمله روشنایی و شانه خاکی در سفر رئیس‌جمهور به استان، نشان از عزم دولت سیزدهم برای خدمت‌گزاری به مردم و بهبود زیرساخت‌های راه‌ها دارد.

کد خبر 722092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.