۲۶۹ قلاده سگ ولگرد در سطح منطقه ۱۰ اصفهان زنده‌گیری شد

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۹ قلاده سگ ولگرد در سطح این منطقه زنده‌گیری و تحویل پناهگاه حیوانات شده‌اند.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه برخی اهالی این منطقه نسبت به حضور سگ‌های ولگرد شاکی بودند و این موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ مطرح کرده بودند، اظهار کرد: خدمات شهری این منطقه طبق یک برنامه مدون اقدام به زنده‌گیری سگ‌های ولگرد منطقه می‌کند.

وی افزود: در پی این تماس‌ها، تیم‌های گشت مربوطه به محل مربوطه اعزام می‌شوند، محدوده را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده سگ‌های ولگرد، آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که بر همین اساس از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۹ قلاده سگ ولگرد در سطح این منطقه زنده‌گیری و تحویل پناهگاه شدند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این منطقه رتبه سوم زنده‌گیری سگ‌های ولگرد را بین مناطق شهرداری اصفهان دارد.

صیرفی‌نژاد گفت: برخی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز نسبت به سگ‌های ولگرد در مناطق مختلف از جمله حصه ناراضی بوده‌اند و درخواست جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را داشته‌اند، از این‌رو شهرداری این منطقه به‌صورت ویژه نقاط تجمع سگ‌ها را شناسایی و اقدام به جمع‌آوری آن‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۰ از یک طرف به دنبال درخواست شهروندان و شورای اسلامی شهر اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد می‌کند و آن‌ها را به پناهگاه تحویل می‌دهد، ادامه داد: شهروندانی که به سگ‌های ولگرد غذا می‌دهند، موجب افزایش و لانه‌گزینی آن‌ها در محدوده مورد اعتراض یعنی خیابان شهید خزایی و محدوده حصه می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ حقوق حیوانات و رفع مزاحمت آن‌ها هر گونه کمک به تهیه غذای سگ‌های ولگرد را به پناهگاه نگهداری سگ‌های ولگرد تحویل دهند.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه بخشی از شناسایی‌ها از طریق اکیپ شناسایی خدمات شهری بوده و بخشی دیگر از طریق پیام‌های مردمی سامانه ۱۳۷ است، گفت: بر اساس درخواست‌ها و شکایت‌های مردمی، گشت‌ها به نقاط اعلامی اعزام می‌شود، اما این مهم نیازمند همکاری شهروندان است.

کد خبر 721941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.