راه‌اندازی بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی در بریتانیا

بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های تمام برقی در شهر آکسفورد بریتانیا راه‌اندازی شد، این اقدام گام مهمی به سمت حمل‌ونقل عمومی پایدار است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چند سازمان مرتبط با اداره حمل‌ونقل آکسفورد موفق شدند با همکاری یکدیگر یکی از بزرگ‌ترین ناوگان اتوبوس‌های برقی در بریتانیا را راه‌اندازی کنند، از طریق این پروژه ۸۲.۵ میلیون پوندی، ۱۵۹ اتوبوس باتری‌دار وارد خیابان‌های آکسفورد خواهد شد، در این صورت گامی مهم در راستای بهبود کیفیت هوا و همچنین تجربه مسافران رقم خواهد خورد.

این پروژه متحول‌کننده با چشم‌انداز آکسفورد برای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی پایدار و کربن‌زدایی مطابقت دارد که در نهایت منجر به بهبود کیفیت هوای شهر می‌شود، این ابتکار در راستای تلاش‌های زیست‌محیطی است و سابقه‌ای برای ابتکارات مشابه در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

چندین ایستگاه نیز در سطح شهر آکسفورد برای شارژ اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است، اتوبوس‌ها با هر بار شارژ می‌توانند تا ۲۰۰ مایل در روز را طی کنند و عملکرد یکپارچه‌ای ارائه دهند؛ اتوبوس‌های برقی به میزان قابل‌توجهی کیفیت هوای شهر را بهبود می‌بخشند و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، بنابراین استفاده از آن‌ها سهم مثبتی در راستای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی ایفا می‌کند.

کد خبر 721905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.