طرح دوچرخه‌های باری الکترونیکی در بوستون برای کاهش آلودگی

کارمندان شهر بوستون از دوچرخه‌های باری الکترونیکی که با هدف تشویق شیوه‌های سفر کم‌آلاینده معرفی شده بود، استقبال چشمگیری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بوستون در راستای حمایت از هدف برنامه بوستون ۲۰۳۰ خود برای تشویق شیوه‌های سفر کم‌آلاینده، دوچرخه‌های باری الکترونیکی در اختیار کارمندان خود برای تردد در سراسر شهر، انجام بازدید از محل یا هر فعالیت دیگر مرتبط با شغلشان قرار داد. این طرح از زمان معرفی در آگوست ۲۰۲۳ مورد استقبال زیاد کارمندان قرار گرفت و آن‌ها از آن زمان تاکنون بیش از ۴۵۰ مایل را با استفاده از این دوچرخه‌ها پیموده‌اند.

دوچرخه‌های الکتریکی برای کارمندان شهری

اداره حمل‌ونقل بوستون در آگوست گذشته از راه‌اندازی یک برنامه آزمایشی ارائه دوچرخه‌های باری الکترونیکی برای خدمت به ساکنان محلی و مشاغل در این شهر خبر داد که از اواسط سپتامبر آغاز می‌شود و حداقل به مدت یک سال با هدف حمایت از مشاغل محلی، کاهش آلودگی، کاهش ازدحام ترافیک ناشی از گسترش خدمات تحویل بار و بهبود ایمنی خیابان‌ها ادامه خواهد داشت، چراکه افزایش خدمات تحویل پس از همه‌گیری منجر به شلوغی بیش از حد شهر، پارک دوبل در خطوط اتوبوس، ازدیاد دوچرخه‌های پارک‌شده و تراکم وسایل نقلیه در خیابان‌های سطح شهر شده بود و این امر به افزایش درگیری‌ها بین عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و انواع وسایل‌نقلیه منجر شده بود که احتمال وارد آمدن آسیب‌های جدی را افزایش می‌داد.

موفقیت طرح دوچرخه‌های باری الکترونیکی در بوستون

تیم تردد شهری در اداره حمل‌ونقل بوستون، با برجسته کردن دستاوردهای این برنامه آزمایشی پس از گذشت پنج ماه، از استقبال چشمگیر کارمندان شهرداری از این طرح خبر داد و اعلام کرد که دوچرخه‌های باری الکترونیکی جدید ابزاری هستند که شهر بوستون می‌تواند از آن برای ترویج شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل پایدار در میان کارمندان استفاده کند و لوازم جانبی آن‌ها موجب شده است که این دوچرخه‌ها گزینه‌ای مناسب برای حمل اشیا و اجسام مختلف همچون بروشورهای سنگین و تجهیزات گوناگون در سطح شهر باشد. تا جایی که اعضای خود این تیم نیز به‌طور مرتب از دوچرخه‌های باری الکترونیکی برای حمل ابزار مورد نیاز خود هنگام برگزاری رویدادهای تعمیر دوچرخه در محله‌های مختلف استفاده می‌کند.

آزمایش اولیه این طرح در سال ۲۰۲۰ توسط دفتر شهردار جدید و به‌عنوان یکی از ابزارهای متعدد برای کاهش انتشار کربن شهری انجام گرفت که یک هدف کلیدی در به‌روزرسانی برنامه اقدامات اقلیمی وزارت محیط زیست آمریکا در پاییز ۲۰۱۹ بود. در آن زمان از دوچرخه‌های مکانیکی بهره گرفته شد و ابتکار اخیر شامل چهار دوچرخه باری الکترونیکی جدید است که به تعدادی لوازم جانبی مانند کیسه‌های ضد آب، نگهدارنده‌های تلفن همراه و قفسه‌های فلزی مجهز شده‌اند. هدف از این اقدام بهبود ایمنی خیابان‌های بوستون با افزایش سرعت تحویل محصولات در کنار کاهش اندازه و اثرات زیست‌محیطی وسایل تحویل بار در سطح شهر معرفی شده است.

موفقیت طرح دوچرخه‌های باری الکترونیکی در بوستون

کد خبر 721870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.