۶۹ درصد بودجه ۱۴۰۳ عمرانی است/ تصویب بهای خدمات شهرداری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات جلسه علنی امروز شورا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در گفت‌وگوی خبری پس از صدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهدای روزهای اخیر را که به پاس استواری ملت‌های مسلمان بر سر اصول و ارزش‌هایشان خون خود را هدیه کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: بدون شک پیام این مقاومت و مجاهدت پیروزی نهایی است که نصیب ملت‌هایی می‌شود که همه جانبه پای آرمان‌ها و ارزش‌های خود در مقابل جبهه ددمنش و مستکبر ایستاده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با با تبریک فرارسیدن اعیاد ماه رجب و ولادت با سعادت امام علی (ع) اظهار کرد: با توجه به اینکه در آخرین مهلت مقرر برای ارائه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان بودیم، با حضور شهردار اصفهان لایحه حدود ۲۹ هزار میلیارد تومانی ۱۴۰۳ تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

وی بیان کرد: این بودجه با ۴۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ارائه شد که ۶۹ درصد آن مربوط به اعتبارات عمرانی و ۳۱ درصد نیز مربوط به اعتبارات جاری است.

صالحی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های شاخص عمرانی، توجه به حوزه حمل و نقل، فرهنگی، هوشمندسازی و تقویت پروژه‌های محله محوری از ویژگی‌های شاخص بودجه ۱۴۰۳ است.

وی گفت: به گفته شهردار اصفهان بر مبنای برش عملیاتی اصفهان ۱۴۱۰ پروژه‌هایی در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تعریف شده است. در جلسه امروز همچنین از آمارنامه سال ۱۴۰۱ شهرداری رونمایی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بودجه از روز سه‌شنبه به مدت یک ماه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق بررسی می‌شود و نتیجه تا قبل از پایان بهمن باید به صحن علنی شورا بیاید و مورد تصویب قرار بگیرد تا مراحل قانونی خود را طی کند و از یکم فروردین قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی درباره لوایح بررسی شده در صحن علنی امروز گفت: لایحه دوفوریتی در رابطه با تسهیل پرداخت مطالبات شهروندان به شهرداری به مناسبت اعیاد و ایامی که در آن هستیم بررسی شد، بر اساس لایحه پیشنهادی تخفیف ۲۰ درصدی برای کسانی که بیش از ۵۰ درصد بدهی خود را به صورت نقد پرداخت می‌کنند و کسانی که ۶۰ درصد بدهی خود را به صورت نقد و مابقی را به صورت ملکی پرداخت می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

صالحی ادامه داد: این لایحه به تصویب رسید و بر اساس پیشنهاد شهرداری از زمان تصویب نهایی بعد از مراحل قانونی، کسانی که پرونده‌شان به مرحله محاسبه رسیده باشد و تا بیستم اسفند جهت پرداخت ۶۰ درصد از بدهی خود به صورت نقد اقدام کنند می‌توانند هم از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار شوند و هم باقی آن را در سه قسط یا به صورت ملکی پرداخت کنند.

وی بیان کرد: نرخ بهای خدمات سازمان‌های شهرداری در قالب لوایح جداگانه امروز به صحن شورا آمد، بخش قابل توجهی از بهای تمام شده خدمات توسط شهرداری پرداخت می‌شود و معمولاً کمتر از ۲۰ درصد از هزینه تمام شده از شهروندان اخذ می‌شود تا شهرداری با یارانه‌ای که پرداخت می‌کند خدمات با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار شهروندان قرار دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما موظف بودیم سقف تورم رسمی اعلام شده را رعایت کنیم اما شورا تلاش کرد در همه نقاط فاصله محسوسی بین نرخ‌ها و سقف تورم وجود داشته باشد تا در جهت رعایت حال شهروندان و همچنین همراهی با شعار سال قدم برداریم. البته انتظار ما این است دولت و مدیریت استان در ردیف‌هایی که لازم است مابه‌التفاوت این یارانه و همچنین حق شهر از جمله در عوارض ارزش افزوده و عوارض آلایندگی هست را به شهرداری پرداخت کند تا روند خدمت‌رسانی در شهر متوقف نشود.

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب تعرفه‌های سازمان‌های آتش‌نشانی، پارک‌ها، زیباسازی، خدمات موتوری، حمل‌ونقل بار، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایانه‌های مسافربری، فرهنگی، میادین و ساماندهی مشاغل، آرامستان‌ها، مدیریت پسماند و تاکسیرانی با همین شروط به تصویب رسید.

صالحی بیان کرد: تعرفه‌های مجموعه‌های خدمات گردشگری که بخشی از آن شامل تله کابین، تله‌سیژ و شهر رویاها است با مصوبه هیأت مدیره تعرفه‌هایش تصویب می‌شود اما تعرفه‌های باغ گل‌ها، مجموعه‌های گردشگری ناژوان، حیات وحش صفه در جلسه امروز تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سال آینده برای باغ گل‌ها بلیت ایام عادی سال ۳۲ هزار تومان، برای باغ پرندگان ۴۳ هزار تومان، برای باغ رز ۲۰ هزار تومان و آکواریوم که برای نخستین سال است که به عنوان ارائه خدمات توسط شهرداری در چرخه قرار گرفته است، ۱۵۰ هزار تومان در روزهای عادی تصویب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی خدمات خطوط اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ خط داریم و تعرفه متفاوت است، میانگین بلیت ۲,۱۰۰ تومان در سال جاری است که سال آینده به ۲,۷۳۰ تومان افزایش پیدا می‌کند. با توجه به هزینه تمام شرکت خدمات شرکت اتوبوسرانی که بیش از سه برابر این عدد است و شرایط فضای اقتصادی کشور تلاش شد حداقل افزایش را داشته باشیم تا جریان خدمت‌رسانی در این مجموعه متوقف نشود و خدمات باکیفیت به شهروندان ارائه شود.

وی درباره بررسی تعرفه در خط یک مترو گفت: این تعرفه در استفاده روزانه شهروندان از ۳,۱۰۰ تومان به چهار هزار تومان خواهد رسید که این عدد یک‌دهم هزینه تمام شده ارائه خدمات به هر نفر شهروند اصفهانی است. تلاش شده است کیفیت در خدمت‌رسانی را به‌صورت حداکثری داشته باشیم. تاکید می‌کنیم دولت باید نسبت به تعهدات مربوط به یارانه حمل‌ونقل عمومی اقدام کند و با پرداخت عوارض آلایندگی بتوانیم تفاوت قیمت‌ها با هزینه تمام‌شده را داشته باشیم.

صالحی خاطرنشان کرد: آنچه در جلسه امروز به تصویب رسید، پس از طی مراحل قانونی به‌صورت رسمی در رسانه‌های شهرداری اطلاع‌رسانی خواهد شد و برای سال آینده اعمال می‌شود.

کد خبر 721817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.