بازنشستگان باید تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند

در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ۲ تن از اصحاب هنر و رسانه به نمایندگی از این قشر نکاتی را بیان کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منصور گلناری پیش از ظهر امروز _یکشنبه یکم بهمن_ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است، یعنی این اتفاق رقم خورد تا ارزش‌هایی تغییر کند و جایگزین شود، همچنین قرار بود ارزش مدیران پس از این تغییر، با اصل ساده زیستی و تواضع در خدمت به جامعه همراه باشد.

وی افزود: کشور در دهه اول انقلاب که مقارن با دهه دفاع مقدس بود شرایط ویژه‌ای داشت؛ چراکه مدیران باید با این ویژگی‌ها امور را اداره می‌کردند و تعدادشان نیز کم نبود، اما در دهه دوم از این سبک به مرور دور شدیم، هنوز افرادی هستند که با ویژگی خلوص، تواضع و فروتنی فعالیت می‌کنند، اما به آن کم بها داده می‌شود، از این‌رو باید به آن‌ها توجه داشته باشیم تا بتوانند بهتر عمل کنند.

عضو شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان تصریح کرد: ما رسانه‌ای‌ها مدیریت نکردیم، اما مدیر کم ندیدیم و مدیرشناس هستیم و می‌توانیم افراد را از نظر مدیریتی و تواضع ارزیابی کنیم.

وی افزود: ما از لحاظ سیستماتیک شرایطی نداریم که از بازنشسته‌ها استفاده شود، از این‌رو بهترین مکان برای این کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سامانه‌ای، نظام‌مند و تشکیلاتی ایجاد کند و از بازنشستگان نه به صورت افتخاری بلکه به صورت اجباری بخواهند که آموخته‌ها و تجربیات خود را در اختیار نظام قرار دهند.

گلناری با اشاره به ناترازی فرهنگی گفت: در حوزه انرژی و سایر مسائل به‌ویژه در حوزه فرهنگ نیز ناترازی بسیاری وجود دارد که درد بزرگی است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی استان اصفهان با بیان اینکه می‌توان صدها کتاب از فرهنگ و هنر اصفهان نوشت، ادامه داد: باید از شعارها فاصله بگیریم و به فکر عمل باشیم و سازمان‌های متولی فرهنگ کنار هم باشند و با هم تصمیم برای حوزه فرهنگ تصمیم بگیرند.

در بخشی دیگر از این جلسه نیز جهانبخش سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون اظهار کرد: اصفهانی‌ها در بستر زیبایی و هنر به دنیا می‌آیند؛ از این‌رو احترام زیادی برای هنرمندان آن قائل هستم، چراکه می‌دانم حرف اول و آخر را این استان می‌زند.

کد خبر 721801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.