سقف تسهیلات مالی خارجی ۳۰ میلیارد یورو تعیین شد

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در سال آینده معادل ۳۰ میلیارد یورو تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز _یکشنبه یکم بهمن_ مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی، با تصویب بند «چ» تبصره یک این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

«چ- سقف تسهیلات مالی خارجی برای طرح‌های دولتی و غیردولتی در سال ۱۴۰۳ معادل سی میلیارد (۳۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) یورو تعیین می‌شود.

همچنین بر اساس بند «خ» تبصره یک لایحه بودجه، دولت مجاز است در سقف تعیین شده در جدول شماره (۳) موضوع واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، علاوه بر شیوه فروش، نسبت به تسویه و تهاتر بدهی‌های ناشی از اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با اموال غیرمنقول خود به صورت جمعی-خرجی یا اعطای اعتبار معادل برای شرکت در مزایده اموال غیرمنقول دولتی با امکان تقسیط مازاد وجه معامله در بازه زمانی زیر یک‌سال، اقدام نماید.

بر اساس بند «د» تبصره یک لایحه، کلیه شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی- مهندسی که برای استفاده از منابع بین‌المللی در سقف بند «چ» این تبصره، برای اجرای طرح در خارج از کشور با مشکل ضمانت‌نامه مواجه هستند، با تأیید سازمان توسعه تجارت ایران مشمول تسهیلات این تبصره خواهند بود.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است پس از دریافت گواهی وثیقه بانکی نسبت به صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت متقاضی و به ذی‌نفعی دولت کشور مقصد، اقدام و نسخه‌ای از آن را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید.»

کد خبر 721791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.