رشد ۶۹ درصدی فضای ورزشی مدارس استان کرمان در ۲ سال اخیر

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از ساخت و بهره‌برداری از ۷۲ هزار متر مربع فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان رشد ۶۹ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محسن منوچهری‌نژاد در گردهمایی گردهمایی رؤسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد: توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی در مدارس لازمه تربیت نسلی تمام ساحتی با نشاط و سالم است.

وی افزود: در راستای تحقق این مهم مسابقات ورزشی درون مدرسه با عنوان امیدستان ورزش با شرکت بیش از ۵۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سراسر استان در حال برگزاری است و در سال تحصیلی گذشته، استان کرمان در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح شهید طوقانی (ترویج ورزش زورخانه‌ای در مدارس) در دو کانون منتخب با مشارکت هیئت ورزش‌های زور خانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و افزود: تیم زورخانه‌ای دانش‌آموزان پسر استان در تابستان ۱۴۰۲ در ماده تیمی قهرمان کشور شد.

منوچهری‌نژاد هم‌چنین با اشاره به اجرای طرح شهید خرازی (آزاد سازی فضاهای ورزشی) در تمام شهرستان‌ها و مناطق استان به منظور استفاده بهینه از فضاهای ورزشی مدارس و آموزش و پرورش توسط خانواده‌ها به همراه دانش‌آموزان، از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ فرهنگی استان در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۷۷ طرح شامل ۳۵ زمین چمن مصنوعی، ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی، ۱۱ سالن سقف بلند و ۱۰ زمین فوتبال ساحلی در مرحله اول طرح شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان، گفت: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان شامل ۷۵ طرح (۳۴ زمین چمن مصنوعی، ۶ کلاس درس تربیت بدنی، یک سالن سقف بلند، ۷ کفپوش روباز و ۲۳ تعمیر و تجهیز فضای ورزشی) در استان کرمان در حال اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان هم‌چنین از ساخت و بهره‌برداری از ۷۲ هزار متر مربع فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان کرمان طی دو سال اخیر دو برابر شده است.

کد خبر 721584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.