روز جهانی پذیرش + تاریخچه و پوستر

روز جهانی پذیرش هر سال در ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود و روزی برای نشان دادن اهمیت گشودن قلب‌ها روی قدرت‌های متعالی و پذیرفتن جامعه معلولین در زندگی است. این روز در بزرگداشت تلاش‌های آنی هاپکینز فقید برای این پذیرش اجتماعی تعیین شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پذیرش به عنوان موافقت یک موقعیت، فرآیند یا شرایط بدون تلاش برای تغییر آن تعریف می‌شود. همه در برهه‌ای از زندگی خود با موقعیتی مواجه بوده‌اند که به‌واسطه آن که از یک گروه یا اجتماع اجتماعی طرد شده باشند. این امر می‌تواند شامل انتخاب نشدن برای عضویت در یک تیم یا حضور نداشتن در جمع دوستان برای رفتم به سینما یا تفریح باشد. در این مواقع فرد با ناراحتی و رنجش مواجه خواهد شد. حال اگر طرد شدن بخشی از زندگی روزمره باشد، شرایط بسیار دشوارتر خواهد بود.

تاریخ روز جهانی پذیرش ۱۴۰۲

روز جهانی پذیرش که به‌عنوان روز پذیرش معلولیت نیز شناخته می‌شود، هر سال در ۲۰ ژانویه مصادف با ۳۰ دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این روز به‌عنوان راهی برای شناخت پذیرش اجتماعی معلولیت ایجاد شد و تلاشی برای مقابله با چالش‌های افراد دارای معلولیت، همچنین افزایش فرهنگ جوامع در پذیرش تفاوت‌ها در کنار تکیه کردن به عشق و دوستی محسوب می‌شود.

روز جهانی پذیرش + تاریخچه و پوستر

اهمیت پذیرش در زندگی

پذیرش در زندگی بشر بسیار اهمیت دارد. در یک دنیای ایده‌آل، همه افراد همان‌طور که هستند، صرف‌نظر از تفاوت‌ها و میزان خاص و منحصربه‌فرد بودن، پذیرفته می‌شوند. این امر بدون شک در مورد پذیرش معلولیت یک فرد نیز صادق است و روز جهانی پذیرش بر همین مبنا ایجاد شد.

بزرگداشت این روز منحصربه‌فرد مستلزم گسترش اعمال محبت‌آمیز و نه دلسوزانه به‌ویژه نسبت به افراد دارای معلولیت و گسترش آگاهی در مورد قدرت دگرگون‌کننده همدلی است. روز جهانی پذیرش بسیار فراتر از یک تاریخ در تقویم و یک فراخوان برای اقدام است که بشر را ترغیب می‌کند جنبه‌های غیرقابل کنترل زندگی را بپذیرد و از آن به‌عنوان پله‌هایی برای تبدیل شدن به افراد بهتر استفاده کند.

روز جهانی پذیرش + تاریخچه و پوستر

تاریخچه روز جهانی پذیرش

روز جهانی پذیرش تصویری از قهرمان واقعی دنیای معلولین، آنی هاپکینز فقید بود. این روز به پذیرش اجتماعی افراد دارای معلولیت و بزرگداشت وی اختصاص دارد و در طول آن مردم در سرتاسر جهان گرد هم می‌آیند تا از چالش‌هایی آگاه شوند که همراه با معلولیت به وجود می‌آیند. آن‌ها در این روز از پذیرش توان‌خواهان در میان خود استقبال کنند.

روز جهانی پذیرش ادای احترام به بنیانگذار 3E Love و خالق نماد پذیرش آنی هاپکینز است که با هدف تبدیل جهان به مکانی بهتر از طریق آموزش مردم در مورد اهمیت پذیرش تنوع تأسیس شد. نماد پذیرش شامل یک صندلی چرخ‌دار به شکل قلب است. این نماد افراد با همه توانایی‌ها را متحد و به شکل‌گیری گفتگوها برای تغییر نگرش‌ها در راستای بهتر شدن روابط کمک می‌کرد.

این روز یک سال پس از مرگ هاپکینز در بیستم ژانویه ۲۰۰۹ به دلیل عوارض غیرمنتظره‌ای شکل گرفت که طی یک عمل پزشکی ساده برای وی رخ داد. برادر او، استیوی هاپکینز که به او کمک کرده بود 3E Love را راه اندازی کند، جشنی سالانه برای ادای احترام به زندگی و فعالیت‌های خواهرش برپا کرد که امروز در سراسر جهان شناخته شده است.

روز جهانی پذیرش + تاریخچه و پوستر

کد خبر 721565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.