ادبیات علمی کشور نیاز به تقویت دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آثاری که در شانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی برگزیده شد، کارهای ارزنده‌ای برای حل مسائل حوزه حکمرانی و فرهنگی است، در این مسیر با دقت دنبال بودیم تا کارهایی که می‌آید بتواند تأثیرگذار باشد؛ چرا که ما به‌شدت نیازمند تقویت ادبیات علمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در آئین پایانی شانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی اظهار کرد: آثاری که امروز برگزیده و انتخاب شد، اقدامات ارزنده‌ای برای حل مسائل حوزه حکمرانی و فرهنگی است، در این مسیر با دقت دنبال آن بودیم تا کارهایی که می‌آید بتواند تأثیرگذار باشد، چرا که ما به‌شدت نیازمند تقویت ادبیات علمی هستیم.

وی افزود: به‌عنوان یک پژوهشگر و معلم دانشگاه باید عرض کنم که این خلأ را در حوزه فرهنگی بیشتر مشاهده می‌کنم و مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی باید خود را به سمت حل مسائل سوق دهند که برای این افراد در مباحث مربوط به ترفیع و ارتقای امتیاز بسیاری دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در پایان‌نامه دکترا فراخوان خوبی را منتشر کردم، همچنین امید است با استفاده از دفتر تبلیغات بتوانیم یک مشارکت خوب برای حل مسائل داشته باشیم.

اسماعیلی یادآور شد: امروز چالش‌ها و آینده متفاوتی را پیش رو داریم که نیازمند باز اندیشی و بازنگری متناسب با اقتضائات و دوره پیش رو مانند هوش مصنوعی است.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم عماد افروغ، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه گفت: عماد افروغ از خانواده بسیار خوبی بود و ما هم مفتخر بودیم تا همین روزهای آخر با ایشان ارتباط داشته باشیم؛ امید است روح این استاد همنشین اولیا و شهیدان باشد.

وزیر فرهنگ با اشاره به شخصیت مرحوم استاد مجتهدی نیز تصریح کرد: امید است همه کسانی که در جشنواره حاضر شدند بتوانند کارهای مهم فرهنگی خود را عرضه کنند و آثار خود را در استفاده عمومی قرار دهد؛ باید برای همه این پژوهش‌ها، جلسات رونمایی برگزار شود و اساتید از این آثار رونمایی کنند و آثار فقط با داوری چند داور همراه نباشد و کارها بررسی شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم در بخش پژوهشگر پیشکسوت از مهدی محقق تجلیل شد؛ همچنین سیدوحید عقیلی، نوش‌آفرین انصاری، عبدالرضا مظاهری، محمدعلی آذرشب، محمدمهدی فرقانی و رضا شعبانی به همراه جمع دیگری از پیشکسوتان تقدیر و تجلیل شدند.

در این مراسم از دو اثر غصب حافظه و پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان نیز رونمایی شد.

کد خبر 721551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.