لزوم استمرار مطالبه‌گری‌ از دولت برای کاهش آلودگی هوا

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت اذعان دارد که اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است، اما بر این باور نیست که مردم از این آلودگی دچار بیماری‌هایی می‌شوند، بنابراین مطالبه‌گری از دولت باید ادامه پیدا کند.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بعضی راهکارهای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل برقی همچون مترو و تراموا در دستور کار مدیریت شهری است، همچنین موضوع ساختمان‌های پایدار و سبز مطرح است که در مدیریت شهری به سمت ایجاد این ساختمان‌ها می‌رویم.

وی با بیان اینکه در بحث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست مردم باید استقبال کنند، افزود: معتقدم اگر این کار را مردمی نکنیم، به نتیجه نمی‌رسیم؛ مردم باید تأثیر این تدابیر را باور کنند و وارد گود شوند تا کار جهادی را آغاز کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان درباره ویژگی‌های ساختمان‌های پایدار و توسعه فضای سبز بیان کرد: استفاده از آب‌های خاکستری، بام سبز، حتی بالکن‌های سبز، اختصاص ۲۰ درصد حیاط منازل به فضای سبز، کاشت درخت توسط مردم از جمله این راهکارها است.

شریعتی ادامه داد: در حال نزدیک شدن به فصل درختکاری هستیم، اگر هر اصفهانی حتی یک درخت بکارد بیش از ۲ میلیون درخت به فضای سبز شهر افزوده می‌شود، در خصوص این موضوع در شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مسائلی مطرح شده است و اجرای آن به تمهیداتی نیاز دارد، البته زمین‌هایی پیشنهاد شده و با یک پویش مردمی و کمترین هزینه می‌توان این موضوع را عملیاتی کرد.

وی افزود: دولت اذعان دارد که اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است، اما بر این باور نیست که مردم از این آلودگی دچار بیماری‌هایی می‌شوند، بنابراین مطالبه‌گری از دولت باید ادامه پیدا کند و در انتخابات پیش‌روی مجلس نیز مردم از نامزدها بخواهند برنامه‌های خود برای کاهش آلودگی هوا را تشریح کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مشکلات آب، هوا و خاک اصفهان ناشی از بی‌آبی و راه‌حل آن جاری شدن دائمی آب در رودخانه زاینده‌رود است، بنابراین باید به دنبال حقابه خودمان باشیم و برای احیای زاینده رود مطالبه‌گری کنیم.

کد خبر 721499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.