راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، «زمستان گرم و تهدید منابع آبی اروپا»، «راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور»، «ارائه سفرهای سریع‌تر و ایمن‌تر در انگلستان»، «بهبود عملکرد قطار شهری سان‌فرانسیسکو»، «راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های انرژی پایدار در لس‌آنجلس»، «استفاده از دیزل تجدیدپذیر در ناوگان اتوبوس‌رانی ونکوور»، «افزایش ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری»، «طرح مسکن رایگان برای افزایش جمعیت در کرواسی»، «راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس» و «ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در کانادا» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

زمستان گرم و تهدید منابع آبی اروپا

زمستان‌های گرم‌تر از منفی هشت درجه سانتی‌گراد با ذوب برف‌ها همراه است. قله‌های برفی اروپا نیز سال جاری با گرم شدن زمستان در حال ناپدید شدن هستند که این امر منابع آبی قاره را تهدید می‌کند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که حوضه‌های رودخانه‌ای در سراسر جهان که زمانی به‌طور منظم برف‌گیر بودند، سال جاری و به‌دنبال تغییرات آب‌وهوایی به‌طور فزاینده‌ای شاهد کم شدن حجم برفشان هستند. این مطالعات یک آستانه کلیدی برای آینده برف‌ها در نیمکره شمالی پیدا کرده که برابر با منفی هشت درجه سانتی‌گراد است. مکان‌هایی با میانگین دمای زمستان پایین‌تر از این عدد، برای باقی ماندن برف‌ها به اندازه کافی سرد است، اما مناطق گرم‌تر از این آستانه شاهد ذوب سریع سرزمین‌های عجایب زمستانی و قله‌های برفی خود هستند.

بررسی ۱۶۹ حوضه رودخانه در نیم‌کره شمالی اروپا حاکی از یک روند نزولی قابل‌توجه ۴۰ ساله در ۷۰ حوضه رودخانه، یک روند افزایشی در ۱۲ حوضه رودخانه و خنثی بودن شرایط در دیگر حوضه‌ها بوده است. در ۲۳ مورد از این حوضه‌ها بسته‌های برفی در حال کوچک شدن هستند و طبق مطالعات تغییرات آب‌وهوایی نقش واضح و قابل‌توجهی در این شرایط ایفا کرده‌اند. با این حال در هشت حوضه رودخانه واقع در سیبری شرقی، تغییرات آب‌وهوایی به ایجاد توده برف کمک کرده است، زیرا بارش برف در این مناطق افزایش داشته و دما به‌اندازه کافی خنک بوده است تا آن را حفظ کند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور

بانک مرکزی چین در راستای مقابله با بحران املاک کشور به ارائه وام‌های کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت به‌منظور خرید املاک موجود در کشور، همچنین تخصیص وجوه سرمایه به پروژه‌های ساخت مسکن اجتماعی و نوسازی مناطق فرسوده درون‌شهری اقدام کرده است.

بانک مرکزی چین در اوایل سال ۲۰۲۳ یک ابزار پولی تخصصی برای مقابله با بحران املاک کشور راه‌اندازی و هفت مؤسسه مالی را تشویق کرد تا به‌صورت آزمایشی به هشت شهر وام‌های کم‌بهره بدهند. وام‌های اعطایی به شهرها با نرخ بهره کمتر از ۳ درصد ارائه می‌شوند و بودجه اساسی بانک خلق چین به مؤسسات مالی با نرخ ۱.۷۵ درصد تعیین شده است. وام‌ها همچنین سررسید طولانی‌مدت دارند و بازپرداخت آن‌ها تا زمانی خواهد بود که شهرها قادر به پرداخت سود با درآمد حاصل از اجاره باشند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

ارائه سفرهای سریع‌تر و ایمن‌تر در انگلستان

شورای شهر پورتسموث انگلستان اعلام کرده است که با شروع کار بر پروژه‌هایی که برای ارتقای حمل‌ونقل عمومی و سفرهای فعال طراحی شده‌اند، برای تحول در زمینه حمل‌ونقل عمومی آماده شده است؛ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جابه‌جایی با اتوبوس در سطح شهر سریع‌تر می‌شود، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری نیز ایمن‌تر خواهد شد.

به گفته مقامات شهری، از آنجایی که امروزه افراد بیشتری از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری استقبال می‌کنند، لازم است سرمایه‌گذاری‌های مؤثر و کارآمد در زمینه زیرساخت‌هایی برای ایمن نگه داشتن این روش‌ها صورت بگیرد؛ در بعضی از قسمت‌های شهر گذرگاه‌های عابر پیاده مخصوص در نظر گرفته شده است، در بعضی از چهارراه‌ها نیز چراغ‌های راهنمایی مخصوص با هدف افزایش ایمنی نصب شده است.

ناوگان اتوبوس‌رانی نیز به فعالیت خود در طول روز و شب ادامه می‌دهد و زمان خدمت‌رسانی اتوبوس‌ها افزایش پیدا کرده است، بنابراین افراد به راحتی می‌توانند با استفاده از اتوبوس‌ها در کمترین زمان به مقصد خود برسند؛ هدف از اجرای پروژه تسریع سفر با اتوبوس و ایمن شدن مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، افراد بیشتری تمایل دارند از این روش‌ها برای جابه‌جایی در شهر پورتسموث استفاده کنند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

بهبود عملکرد قطار شهری سان‌فرانسیسکو

آژانس حمل‌ونقل شهری سان‌فرانسیسکو در تلاش برای تغییر چشم‌انداز حمل‌ونقل سان‌فرانسیسکو اعلام کرده است که سیستم قطار شهری ابتکاری با هدف افزایش کارآیی و اطمینان خدمات آغاز کرده است؛ مقامات با درک محدودیت‌های سیستم کنترل خودکار قطار فعلی (ATCS)، مترو را به سمت یک سیستم کنترل قطار مبتنی بر ارتباطات (CBTC) هدایت می‌کنند.

ATCSموجود مستعد خرابی تجهیزات بوده است و منجر به بروز اختلالاتی برای مسافران شده است، اما اجرای طرح CBTC ارتباط ثابت همه قطارها، سیگنال‌دهی اولیه برای اولویت‌بندی، به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار و موارد دیگر را تضمین می‌کند؛ پیش‌بینی می‌‎شود که با استفاده از ابتکار جدید ۲۰ تا ۳۵ درصد تأخیرها کاهش پیدا می‌کند و عملکرد قطارهای شهری روان‌تر و کارآمدتر خواهد شد.

همچنین، سیستم قطار شهری سان‌فرانسیسکو در حال اجرای استراتژی‌های کوتاه مدت برای افزایش قابلیت‌های فعلی است؛ برای نمونه، رویکردی برای تعمیر و نگهداری در پیش گرفته است، علاوه بر این، قرار است میزان تأخیر قطارهای شهری را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد و رفت‌وآمد روزانه قابل اطمینان‌تری را تضمین کند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های انرژی پایدار در لس‌آنجلس

لس‌آنجلس قرار است به‌زودی به ۱۰ شبکه انرژی پایدار جدید در شهرداری‌های خود تحت یک قرارداد واحد مجهز شود. این برنامه معروف به شبکه PoweredUp به صاحبان خانه‌های واجد شرایط، سیستم‌های ذخیره‌سازی خورشیدی و باتری بدون هزینه اولیه ارائه می‌دهد. در این برنامه هیچ نیازی به سطح خاصی از درآمد، اعتبار یا حق مالکیت وجود ندارد، بنابراین برای دسترسی پیدا کردن ساکنان کم‌درآمد تا متوسط‌درآمد به انرژی پاک، قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه، ایده‌آل است. تخمین زده می‌شود که تقریباً ۴۰۰ هزار ساکن در ۱۰ جامعه میزبان این شبکه‌ها، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

شبکه جدید انرژی پایدار لس‌آنجلس همچنین می‌تواند هزینه‌های برق را تا ۲۰ درصد کاهش دهد، با اجتناب از دوره‌های اوج قیمت‌گذاری، هزینه‌های برق را تثبیت و هنگام قطعی، برق پشتیبان را تأمین کنند، بنابراین به محافظت از مالکان خانه در برابر فقدان قطعیت‌های اقتصادی در برابر تورم، افزایش قیمت سوخت و افزایش نرخ آب و برق کمک می‌کنند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

استفاده از دیزل تجدیدپذیر در ناوگان اتوبوس‌رانی ونکوور

شرکت حمل‌ونقل مترو ونکوور اعلام کرده است که قرار است ناوگان اتوبوس‌رانی خود را با استفاده از دیزل تجدیدپذیر به عنوان یک گزینه سوخت پاک‌تر متحول کند، این ابتکار دوستدار محیط زیست با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌شود؛ دیزل تجدیدپذیر که از زباله‌های آلی مانند روغن پخت‌وپز استفاده شده، چربی‌های حیوانی زائد و روغن‌های گاهی به دست می‌آید، به عنوان سوخت کم کربن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

استفاده از دیزل تجدیدپذیر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۸۰ درصد کاهش می‌دهد و به پایداری زیست محیطی نیز کمک می‌کند، با معرفی دیزل تجدیدپذیر به ناوگان اتوبوس‌رانی میزان مصرف سوخت‌های فسیلی بسیار کاهش پیدا می‌کند، به طوری که به نظر می‌رسد با کاهش انتشار ۶۵۵۰ تن گازهای گلخانه‌ای همراه است که معادل حذف ۱۹۰۰ وسیله نقلیه از جاده‌های شهر است.

علاوه بر این، شرکت حمل‌ونقل مترو ونکوور اعلام کرده است که با گسترش شبکه SkyTrain و ناوگانی متشکل از ۲۸۰ اتوبوس برقی، شبکه‌ای قوی از وسایل نقلیه با آلایندگی صفر را برای افراد فراهم می‌کند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

افزایش ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

گرفتن یک سلفی عالی برای بارگذاری در رسانه‌های اجتماعی، گردشگران را به حوزه‌ای از خطرات شدید سوق داده که منجر به حوادث غم‌انگیزی از جمله سقوط مرگبار از صخره‌ها، تصادف با اتومبیل‌ها و قطارها، برخوردهای خطرناک در حیات‌وحش و غرق شدن‌های غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

محبوبیت سلفی‌ها به‌ویژه در میان جوان‌ترها به افزایش تصادفات و تلفات منجر شده است. بعضی از مکان‌ها به نصب علائم هشداردهنده پرداخته‌اند، دسترسی به مناطق خطرناک را محدود و کمپین‌های آگاهی‌رسانی برگزار کرده‌اند، اما با توجه به نقش پررنگ رسانه‌های اجتماعی در زندگی‌های امروزی، این اقدامات به‌طور کامل به مسئله اساسی این رفتار خطرناک نمی‌پردازد و لازم است برای رفع این نگرانی ایمنی امروزی رویکردهای مؤثرتر و نوآورانه‌تری اجرا شود.

آسیب‌های ناشی از تلاش برای سلفی گرفتن بسیار زیاد است، در نتیجه گردشگران اکنون به دلیل اقدام به عمل خطرناک و مخرب سلفی گرفتن بیش از حد با جریمه‌های سنگین و حتی زندان مواجه می‌شوند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

طرح مسکن رایگان برای افزایش جمعیت در کرواسی

شهرداری لگراد کرواسی برای جذب خانواده‌های جوان، طرح مسکن‌های ۱۳ یورویی را به راه انداخته است تا جمعیت بیشتری را به سمت خود بکشاند. لگراد یک شهر کوچک با کمتر از دو هزار نفر جمعیت است که در کرواسی و در مرز با مجارستان واقع شده است. لگراد با اعلام این خبر که شهرداری دور جدیدی از خانه‌های تقریباً رایگان را به منظور جذب خانواده‌های جوان برای اسکان در آنجا ارائه می‌دهد، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت زیرا قیمت پرداختی برای هر خانه ۱۳ سنت نمادین خواهد بود! این اولین بار نیست که شهرداری لگراد به این روش جذاب برای جلب توجه و ساکنان جدید متوسل می‌شود. در واقع، این نهاد اولین بار در سال ۲۰۱۸ اقدام به انجام این کار کرده بود.

به گفته مدیران محلی، این طرح باعث افزایش جمعیت و پر شدن مهد کودک‌ها شده است و همین امر رونق و نشاط خوبی را برای منطقه فراهم کرده است و به نوعی نقش روح‌بخشی به فضای راکد و ساکت منطقه داشته است.

الزاماتی برای متقاضیان بالقوه برای این املاک وجود دارد. خریداران باید کمتر از ۴۵ سال سن داشته باشند، ازدواج کرده باشند و نباید دارای سابقه کیفری یا مالک خانه دیگری باشند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

راه‌اندازی نسل جدید به‌اشتراک‌گذاری خودروها در لاس‌وگاس

یک استارت‌آپ آلمانی، سرویس «خودروی الکتریکی اشتراکی از راه دور» را در لاس‌وگاس راه‌اندازی کرده است. مسافران این سرویس با کلیک روی یک دکمه، یک خودروی الکتریکی بدون راننده درخواست می‌کنند. پس از سوار شدن به خودرو نیز اپراتور از دفتر مرکزی این وسایل‌نقلیه با آن‌ها احوال‌پرسی می‌کند و کنترل وسیله نقلیه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

خودروهای الکتریکی اشتراکی جدید لاس‌وگاس شامل سیستم کنترل از راه دور توسط انسان می‌شود تا وسیله‌نقلیه را به کاربران برسانند و پس از پایان مسیر آن را تحویل بگیرند. خودرو تا هر زمان که مسافر نیاز دارد در کنترل وی خواهد بود و پس از آن در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد که این امر دردسر پارک کردن ماشین را به‌طور کامل برطرف می‌کند.

اپراتورها در دفتر مرکزی یک شبیه‌ساز ماشین با چرخ، پدال، ترمز و سه صفحه نمایش در اختیار دارند که به کمک آن خودروها را می‌رانند. شرایط آن‌ها کاملاً مانند رانندگی با یک وسیله نقلیه معمولی است و در آن باید فشارهای ناشی از رانندگی و نگرانی از تصادف نکردن را متحمل شوند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در کانادا

طبق قوانین جدید ارائه شده در کانادا، استفاده از بعضی پلاستیک‌های یک‌بار مصرف مانند نی، ظروف و کیسه‌های پلاستیکی از تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی ممنوع شده است، البته بعضی از این اقلام هنوز در بعضی ایستگاه‌های سلف سرویس یا به درخواست افراد در دسترس هستند، اما قوانین شدیدتر و جدی‌تری در سال جاری اجرا خواهد شد.

با توجه به قانون ممنوعیت استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف در کانادا، شرکت‌های مختلف و مشاغل اجازه ندارند محصولات خود را در پلاستیک‌های یک‌بار مصرف ارائه دهند؛ حتی استفاده از پلاستیک زیست تخریب‌پذیر مانند کیسه‌های چای و کیسه زباله که به میکروپلاستیک‌ها تبدیل می‌شوند نیز به زودی ممنوع خواهد شد، زیرا اثرات منفی بالقوه‌ای بر سلامت انسان دارند.

راهکار چین برای مقابله با بحران املاک کشور / ممنوعیت گرفتن سلفی در مقاصد گردشگری

کد خبر 721277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.