پیشبرد طرح شهر هوشمند در ریاض

منطقه اقتصادی ملک عبدالله در پایتخت عربستان، ریاض، میزبان اجرای پروژه مدیریت ترافیک و تردد هوشمند به‌منظور یکپارچه‌سازی و مدیریت هوشمند زیرساخت‌ها است، این پلتفرم دسترسی آماده به اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی و پیش‌بینی‌کننده را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت توسعه و مدیریت منطقه اقتصادی ملک عبدالله (KAFD) و شرکت هوش مصنوعی سعودی (SCAI) از همکاری خود در اجرای پروژه مدیریت ترافیک و تردد هوشمند در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، خبر دادند. این پروژه بخشی از استراتژی کلان‌شهر هوشمند KAFD برای یکپارچه‌سازی و مدیریت هوشمند زیرساخت‌ها، همچنین افزایش بهره‌وری عملیاتی و هزینه است و قصد دارد به عنوان الگویی برای سایر پروژه‌های شهر هوشمند در عربستان سعودی عمل کند.

مدیریت ترافیک هوشمند در منطقه اقتصادی ریاض

در طول همکاری شکل‌گرفته، یک پلت‌فرم مدیریت ترافیک هوشمند (STM) برای ساده‌سازی نظارت بر جریان ترافیک از طریق یک رویکرد مبتنی بر داده پیاده‌سازی خواهد شد. این پلت‌فرم دسترسی آماده به اطلاعات ترافیکی در زمان واقعی و پیش‌بینی‌کننده را فراهم و به‌عنوان پایه‌ای برای یک سیستم تجزیه‌وتحلیل داده قوی عمل می‌کند.

پیشبرد طرح شهر هوشمند در ریاض

بازتعریف زندگی شهری

منطقه اقتصادی ملک عبدالله یک مرکز اصلی در شهر ریاض است که ترکیبی از امکانات تجاری، سرگرمی و سبک زندگی مدرن را ارائه می‌دهد و در حالی که قصد دارد زندگی شهری را بازتعریف کند، رهبری تحولات اقتصادی پادشاهی عربستان را برعهده دارد.

هدف از این استراتژی ایجاد یک تجربه مشتری در کلاس جهانی با ارائه دسترسی دیجیتالی ساده به مجموعه رو به رشدی از خدمات در منطقه اقتصادی ملک عبدالله است که شامل تنظیم پیشنهادات منطقه از طریق جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای تقویت پیشرفت‌های عملیاتی بیشتر می‌شود.

پروژه شهر هوشمند شامل ادغام یک پلت‌فرم جابه‌جایی به‌عنوان یک سرویس (MaaS) نیز می‌شود که از الگوهای حمل‌ونقل کاربر برای اطلاع از برنامه‌ریزی‌های آینده استفاده می‌کند و با برقراری ارتباط با ارائه‌دهندگان برجسته حمل‌ونقل عمومی و خصوصی و یکپارچه‌سازی همه راه‌حل‌های دیجیتال منطقه اقتصادی ملک عبدالله، قصد دارد یک تجربه کاربر نهایی بهینه را برای بازدیدکنندگان، ساکنان و مستأجران ارائه دهد.

پیشبرد طرح شهر هوشمند در ریاض

طرح شهر هوشمند عربستان

در جریان تسریع حرکت جهانی به‌سمت راه‌حل‌های هوشمند تردد، منطقه اقتصادی ملک عبدالله سعی در جذب صدها هزار شهرنشین است که به‌دنبال ترکیبی بهینه از زندگی، کار و سرگرمی هستند. طرح شهر هوشمند جدید عربستان در این منطقه، مسیری مطمئن برای ایجاد یک مرکز ۱۰ دقیقه‌ای با اتصالات، ایمنی و پایداری بی‌نظیر ارائه می‌دهد و همکاری شکل گرفته در تحقق جاه‌طلبی پادشاهی عربستان برای ساخت ۲۰۰ شهر هوشمند با هدف باز کردن قفل نوآوری، فرصت‌ها و ارزش‌های بلندمدت بسیار مهم است.

این پروژه گامی مهم برای حرکت به سمت تقویت اکوسیستم هوش مصنوعی سعودی پویاتر محسوب می‌شود و یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های عربستان، همچنین یک محرک بزرگ برای آینده است.

رشد و تنوع اقتصادی از طریق تخصص، به توانمندسازی منطقه با راه‌حل‌های هوش مصنوعی متمرکز بر جامعه کمک خواهد کرد که این امر به بهبودهای تصاعدی در طیف گسترده‌ای از بخش‌ها و به‌طور کلی کیفیت بهتر زندگی منجر می‌شود.

پیشبرد طرح شهر هوشمند در ریاض

کد خبر 721265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.