ارسال ۲۰۰ مقاله برای همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه از ارسال۲۰۰ مقاله برای همایش اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، حجت الاسلام مهدی هادی پیش از ظهر امروز پنجشنبه_ بیست و هشتم دی_ در اجلاسیه استانی، اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب در اراک اظهارکرد: برای همایش ملی اندیشه‌های قضائی رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ عنوان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه اجلاسیه مربوط به یکی از این عناوین در استان مرکزی برگزار شده است افزود: پیش از برگزاری همایش ملی، اجلاسیه استانی با ۱۴ محور در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه تصریح کرد: جمع بندی این اجلاسیه ها در همایش ملی منعکس خواهد شد، هدف این است که پس از این همایش به یک منشور حکمرانی قضائی مبتنی بر اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری دست یابیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ عنوان چکیده مقاله دریافت شده و تا ۳۰ دی ماه برای ارسال مقالات فرصت باقی است گفت: برای مقالات، امتیاز ISC دریافت شده و قرار است مقالات در مجله حقوقی دادگستری چاپ شود، واز این تعداد مقاله در نهایت ۳ تا ۱۰ مقاله انتخاب می‌شود.

سند تحول قضائی عملیاتی شده است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سند تحول قضائی، به معنی واقعی کلمه عملیاتی شده است.

حجت الاسلام سعید جزایی اظهارکرد: عملیاتی شدن سند تحول قضائی شعاری و ظاهری نیست البته ممکن است در گذشت زمان بروزرسانی این سند لازم باشد اما به این معنا نیست که مسیر حرکت آن دستخوش تغییرات مداوم شود.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های کلی قضائی، کارآمدسازی ساختار قضائی و اداری از اولویت‌های مهم دستگاه قضاست که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: نیاز است که کلام و اندیشه‌های مقام معظم رهبری در راستای شناسایی نیازمندی‌های قوه قضائیه و حرکت بر اساس برنامه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و با استفاده از اندیشه‌های راهبردی ایشان و عملیاتی کردن آن در راستای رفع مشکلات موجود اقدام شود.

وی با بیان اینکه به موجب اصل ۵۷ قانون اساسی، قوای حاکم زیر نظر ولایت مطلقه امر، انجام وظیفه می‌کنند تاکید کرد: با استناد به بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی از اختیارات مقام معظم رهبری است و بر همین اساس سیاست‌های کلی قضائی، تدوین و ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام جزایی اضافه کرد: به موجب اصل ۱۵۶ قانون اساسی، وظایف قوه قضائیه تعیین و تبیین شده است و با توجه به مبانی قانونی یاد شده و بر اساس نگاه عمیق فقه اسلامی در اداره جامعه و قضای اسلامی، اندیشه‌های مقام معظم رهبری قابل توجه و تحلیل است.

وی ادامه داد: محورهای نخستین همایش ملی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در واقع بیانگر تکالیف این قوه بر مبنای وظایف قانونی و بر پایه فقه غنی اسلام است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مبنای اندیشه رهبر معظم انقلاب تصحیح فرد و نظام قضائی است بنابراین نیاز است، قضات عادل در مسند قضا تکیه و برای طاهر بودن قوه قضائیه، دستگاه نظارتی کنترل داشته باشد.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی، قوه قضائیه وظیفه خطیر اجرای حدود الهی و استقرار عدالت را بر عهده دارد و از جمله شئون این قوه مبارزه با فساد و ساختارهای فسادزا و ایجاد امنیت به ویژه امنیت روانی در فضای مجازی و حقیقی است.

جزایی خاطرنشان کرد: در دیدگاه مقام معظم رهبری، تصویرسازی و اعتمادسازی عمومی و ارائه تصویر جامع و مطلوب از قوه قضائیه همواره مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: وجود نیروی انسانی متخصص و متعهد به عنوان مغز متفکر سازمان، عامل پیشران به سوی اهداف متعالی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تربیت انسان صالح برای مناصب مدیریتی و همچنین سرمایه گذاری درخصوص استعدادهای درخشان جامعه و استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه یکی از مهم‌ترین برای رسیدن به این اهداف متعالی است.

کد خبر 721154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.